Tälläkertaa tulee vähäsen kuvia lapasista ja sukista,joita mä joka raossa neulon syksystä kevääseen. Yhäkin on ollut niin kylmää,että niitä on tarvittu.Toivottavasti ne sais pian jättää ensitalvea odottamaan ja  tulisi lämmin kesä.
554215.jpg
Näitten siililapasten malli on mun omasta päästä.Pörrölanka on fanni-lankaa(ei Novitan) ja sileä lanka seiska veikkaa.Lapaset neulotaan kahdella puikolla ja ommellaan sitten reuna yhteen. Ennen reunan ompelua tein siilille langasta silmät ja nenän. Kaikkiin lapasiin mitä teen,ainakin lasten,niin mä neulon ohuemmasta yksivärisestä langasta toiset lapaset sisälle. Resoriosa on ainoastaan yksinkertainen. Sisälapasen kinnitän vielä muutamin pistoin kiinni,että pysyy paikallaan. Lapasista tulee näin lämpimät,eikä esim.lumipalloleikeissä ihan heti kastu läpimäräksi. Näitä siililapasia olen tehnyt tosi paljon,jo ennen joulua ja yhä nyt vielä keväälläkin mulla on näistä ollut tilauksia.
554227.jpg
Edelleen oli pörrölanka käytössä ja toinen lanka on jotain sekoitelankaa,nimeä en muista.
554224.jpg
Ja vielä laitan mukaan tään setin. Lankana pätkävärjätty seiska veikka.