Pitkästä aikaa istun tässä koneeni ääresä ja on mahdollista blogiani päivittää. Voi tulla pitkäkin postaus! Aivan ensiksi haluan kiittää kaikkia teitä,jotka toivotitte minulle mukavaa lomaa,kiitos! kiitos,kiitos myös kaikille,jotka vierailette sivuillani ja monille kommenteista! Nää kaikki piristävät ja ilahduttavat päiviäni.
Ihana ja rentouttava ja monimuotoinenkin loma on takana. Viimeviikon keskiviikkona puolisoni kanssa lähdettiin kahdestaan mökille. Koiruus tietenkin mukana.Aluksi levättiin unirästejä,mutta ei sitä koko lomaa halua löhötä ja niin me järjestettiin kaikkee hauskaa ohjelmaa.Mulla on muuten kuva,,jonkunlainen kuva mökistä,jonka mä nyt rohkenen julkaista.
1001182.jpg
En tiedä onko kuvakulma paras,mutta mökki yhdeltä nurkalta. Piha on vähän jo ankea,syksy kun on.
Torstai-iltana me mökiltäpäin käytiin pienen pojan synttäreillä ja kiva oli käydä,nähdä lasten silmien loiste lahjoista. Pieniä on niin helppo ilahduttaa!
Perjantaina aamusta tehtiin ostosreissu Keskisen kyläkauppaan. Mitäkö me ostettiin? Itseasiassa Keskiseltä ei paljon mitään,mutta Nahkapaikasta kenkiä meille molemmille ja Siltalasta takki,ruokapuolelta käytiin hakemassa mökille vähän evästä. Loppupäivän mieheni mökillä sirkkelöi polttopuuta,minä vähän edes pihaa haravoin ja tietysti käsitöitä tein ja illalla saunottiin. Mökillä on kiva saunoa,on hyvä puukiuas ja kyllä se vaan on ihan eri luokkaa kuin sähkökiuas kotona.
Lauantainapa meillä siellä vasta hauska päivä olikin. Ystäväni Pamela tuli miehensä kanssa meitä moikkaamaan! Mä olin  Pamelalle jo siinä viikolla soitellut ja kutsunut,oikeastaan pakottanut heitä!! Meillä oli tosi hauskaa,me puhua pälpätettiin,hulluja juttuja ja vähän vakavempaakin.Syötiin jotain,kahviakin juotiin ja paistettiin me muuten pikkuisen makkaraakin...! Tosi kivaa ainakin meillä oli. Kun te nyt kumminkin ,Pamela ja puoliso luette tätä,niin haluan kittää teitä rakkaat ystävät ihanasta päivästä,KIITOS!
Laitan vielä vähän mökiltä kuvaa tähän.
1001180.jpg
Tää on otettu metsän siimeksestä ja siellä meidän ranta ja laituri pilkottaa.
Tapasimmepa siellä mökkireissulla "eläimiäkin",nimittäin siiliarmeijan.
1001186.jpg
Nää siililapaset asettuivat ison kiven päälle,varmaan siinä toivossa,jos aurinko pilkistäisi. Tää on mun vanha itsekeksimä malli ja mm. viimetalvena mä tein niin paljon,että tuntui siilet tulevan jo uniinkin ja meinaa tää talvi alkaa samoissa merkeissä. Noi on kaikki tilattuja ja vielä ainakin 4 paria pitäis tilaustyönä tehdä. Sen jälkeen voi olla,että kieltäydyn näitä tekemästä,kun on niin paljon muitakin käsitöitä mitä haluais tehdä.
1001183.jpg
Tässä vielä yksi siilipariskunta hypähti mökin keittiön työpöydällekin!
Lankana on Fanny pörrölanka ja sitten sileä lanka on toisissa Nallea ja toisissa Seiskaveikkaa.
1003157.jpg
Tämä kuva ja seuraavakin on otettu tähän aivan ystävääni Pamelaa varten,kun oli puhetta,että ennen lomaa mä sorruin ostamaan tilpehööriä oman paikkakunnan kaupasta,niin tässä mun pari ostosta,jota ukkokultani ei ole vielä huomannut,vaikka nää on esillä! Nyt huomaa kun kuiteskin käy tään lukemassa:)
Niin tuli ostettua tälläinen koruteline. (ikäänkuin mulla nyt niin hirveesti koruja olisi)
1003155.jpg
Sitten mä sorruin tähän kynttiläjuttuun! Mutta kun siinä oli tuo sininen helmikoristelu ja sopii sisustukseen...
Tähän loppuun vielä laitan Heijastin-Rosee kukkaset.
1005450.jpg
Mä tein Roseella noi kukat. Lankana Nalle-lankaa vaalenpunaisena,mustana ja valkoisena ja sitten sekaan heijastinlankaa. Eivät noi päivänvalossa kimalla,mutta otin kuvat salamalla,että näkee miten hienosti ne pimeellä välkkyy ja turvaa jalankulkijan taivalta.