Täällä on sateinen päivä. Eilenkin satoi,mutta ei niin paljoa kuin tänään. Se on hyvä juttu se. Kaikki maa on ollut niin kuivaa ja tarvii paljon vettä.Tälläisenä sadepäivänä on ollut hyvä leipoa,kun ei voinut nyt mennä puutarhaankaan mönkimään. Mulle kaiketi tulee huomenna vieraita. Niinpä mä leivoin jotain.

1632618.jpg
Pullaa,pullaa ja pullaa. No sitä tarvii yrityksemme työmaallekin kahvipullaksi. Sitten tuossa on omenatorttu. Sen mä tein samalla torttupohjalla,jonka ohjeen olen kirjoitellut jossain toukokuun postauksessa.Päälle vaniljakastiketta,omenan viipaleita ,sekä kanelia ja sokeria.

1632615.jpg
Tavallisen tiikerikakun tein ja kaura-suklaa-neliöitä. Minusta noi kaurasuklaa-neliöt ovat oikein namia,joten kirjoittelen ohjeen teillekin.

       KAURANELIÖT
    noin 24 kpl
    -100g voita tai marg.
    -4,5 dl kaurahiutaleita
    -1 rkl vehnäjauhoja
    -1,5 tl leivinjauh.
    -1 dl sokeria
    -2 tl vanilliinisokeria
    -2 rkl siirappia (Mulla ei ollut siirappia.Mä laitoin sekaan lisäksi 2 kananmunaa sitomaan taikinaa)

       PINNALLE:
      -100g pehmeää suklaata esim. Fazerin sinistä tai nougat-suklaata ym kukin makunsa mukaan.

    1. Pane uuni kuumenemaan 175-asteiseksi.
    2. Sulata rasva mikrossa tai liedellä
    3.Sekoita kaikki kuivat aineet+siirappi kulhossa ja lisää sulanut rasva joukkoon.
    4. Levitä taikina leivinpaperille uunipellille. Tulee noin 20x30cm. Mä teen usein 1,5 kertaisena taikinan ,
       niin tulee iso uunipellillinen.
    5.Paista pohjaa noin 10 min.
    6. Ota pelli pois uunista ja paloittele suklaa siihen päälle. Käytä pelliä uunissa pienen hetken,että suklaa
      kunnolla pehmenee ja levitä pehmeä suklaa,vaikkapa haarukalla kuvioiden.
    7. Leikkaa heti terävällä veitsellä kakkulevy ruudukoksi. Jäähtyneenä ja jähmettyneenä on vaikea
       leikata. Mä joka viillon jälkeen kastoin veistä jääkylmään veteen,niin leikkaaminen sujuu helpommin.
    8. Pane kakkulevy hetkeksi viileään paikkaan,jotta kuorrutus jähmettyisi.
    9. Sitten vaan nauttimaan:D

Ohjeen olen ottanut ajat sitten jostain postista tulleesta mainoksesta. Tää on nopeatekoinen ja helppo.