Pitkästä aikaa päivittämässä! Tai onko siitä niin pitkä,kun taisin perjantaina tänne kirjoitella ja nythän on vasta tiistai. Tuntuu vain kuin olisi todella pitkä aika. Koko ajan kai tapahtuu niin kaikenlaista. Eälämä vie mennessään!
Sain valmiiksi maaliskuussa aloittamani keittiön verhon virkkaukset.Täytyy sanoa,että suururakka oli. Reipas 10m verhokappaa. Keittiön kahteen ikkunaan,eikä mitään pikkuikkunoita. Ylä ja alakapat.Kyllä on saanut koukutella ja mä tein nää kaiken muun tänne päivittämieni käsitöitten lomassa. On ollut jonkun kerran neuletapaamisissa tää urakka mukana ja automatkoilla jne.

1654037.jpg
Tosi vaikee oli kuvata valoa vasten ja pyysin jo apuakin kuvaukseen. Ei niin hyvä kuva ole,mutta saa vähän käsitystä. Vielä keskellä katosta roikkuu sellainen pyöreä tuikku-kynttilä- teline,joka pikkuisen on verhonkin edessä.

1654041.jpg
Nämä ovat keittiön toisessa ikkunassa ja tuli valoa vasten vielä hämärämpi kuva.Arvasin,että näin käy, niinpä mä jo ennen ikkunaan laittoa otin irrallaan jo verhoista kuvia.

1654032.jpg
Tässä on yläkappaa. Yläkappaan tuli pieni kangassuikale väliin ja mä sen käsin ompelin pienillä pistoilla kiinni.

1654036.jpg
Tää on sitten alakappaa.Tähänkin olisi kuulunut kangassuikaleet välille,mutta olisi ollut liian korkea,kun noinkin alakapalla on korkeutta 67cm.Lankana on Novitan Kotiväki. Meni hiukan yli 2kg ja koukku numero 1,75 mg.

1654044.jpg
Malli on tästä lehdestä ja tarkkasilmäiset huomaavat mallin jo kannessa. Käytin virkkauksiin samoja värejäkin,mutta kangassuikaleisiin mun piti saada sinistäkin,että istuu mun keittiöön.