Niin on satanut taas kovasti tänään ja eilenkin,eikä juhannukseksikaan kovin hyvää keliä uutisten mukaan ole luvassa. Viis siitä,ei anneta ilmojen häiritä.

Mä tänään olen sitten sisällä puuhaillut kaikenlaista. Kyllä mä kaupoissakin olen päivällä kulkenut.

 

1245161903_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Leivoinkin. Kun ei paljoa jaksa,niin vähän kerrallaan. Nyt tein tavallisen kääretortun jossa on täytteenä ainoastaan maskikka-vaniljahilloa. Sitten tein munkasrulla a´la Intsu :D Kuusi kananmunaa,1dl vehnäjauhoja,5dl ruokakermaa ja 1tl suolaa sekoitetaan. Siiten uunipellille ja vähäksi aikaa 200 asteiseen uuniin. En tiedä minuuteista,mutta kyllä sen näki kun on kypsä. Kumotaan leivinpaperin päälle ja annetaan vähän aikaa jäähtyä. Täytteenä voi tietysti käyttää mitä mielikuvitus keksii. Minä levitin täytteeksi pelkästään rasiallisen italiansalaattia ja sitten rullalle. Maiston palan ja isäntäkin ja hyvää meidän maun mukaan on.

 

1245161945_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ollaan me isännän kanssa muutenkin herkuteltu. Saa sitten vaan ihmetellä kuin puhelinmainoksessa,että mistä niitä senttejä tulee! Meinaan vyötärölle tai jossa sen vyötärön pitäis sijaita:D Mä keitin meille pääruuaksi maukkaan lohisopan. Sehän vei jo kielen mennessään,kun en ole muistanut sitä aikoihin tehdä,niin maistui nyt niin. Sitten jälkkäriksi makeaa mansikkaa,kun kerran kesä on olevinaan.

 

1245162002_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kässyjäkään tietysti tälläisenä päivänä unohtamatta,kun on hyvä syy pysyä poissa puutarhasta. Sain valmiiksi Etiopian vauvalle nutun. Lankana minulle tähän asti aivan vieras: Viking Froya. Ostin keväällä Tapion kaupan reissulta,kun Tikkuajien kanssa oltiin. Todella mukava lanka neuloa. Noissa langoissa oli kivoja eri sävyjä. Mä arvelin,että Afrikassa tykkäävät kirkkaista väreistä.

 

1245161982_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sitten sohvannurkka täynnänsä mun mielipuuhaa. Monta kirjaa on lukematta. Raija Orasen:Kaikki Dooriksesta ja muita ällistyttäviä tarinoita. En ole aikaisemmin Orasen kirjoja lukenut. Tv:stä sen Ruusun ajan kyllä katsoin. Mä olen tuon kirjan puolessa välissä menossa,eikä hän varmaankaan mun suosikkikirjailijoiden joukkoon pääse. Sitten siinä on Markku Pääskysen: Vihan päivä. Ei ole tietoa kirjailijasta,eikä yhtään mitä tuo kirja pitänee sisällään. Catherine Cooksonin: Yötaivas ja sarastus. Häneltä mä olenkin lukenut kaikki muut suomeksi käännetyt teokset. Sitten vielä John Grogan: Marley ja minä. No kai tää kirja pitää ehdottomasti lukea,kun siinä on samaa rotua koiruunen kuin meidän Sindi:D Mutta mä luulen ,että kirjan koiruunen tekee tuhmuuksia,joita Sindi ei kyllä ikinä.