Viime viikonloppuna pääsin mustikkaan,niinkuin olin haaveillut! Tosin mökin rapuilta,kun astuu muutaman metrin,niin ollaan jo metsässä mustikoitten luona! Niin , eikä mulla ollut asianmukaisia varustuksiakaan! Ei ollut yhtään enää hyttyssuojiakaan,eikä mulla ollut kumppareitakaan,vaan isännän Reinot jalassa:D Poiminta-astiakaan ei ollut suuruudella pilattu. Olisi mökillä ämpärikin ollut +muita astioita olisi voinut käyttää. Mä nykyiset voimavarani tietäen otin vain tavallista suuremman mukin. Sen mukin poimin täyteen,kävin välillä kumoamassa isompaan astiaan,taas metsään. Välillä maata lepäilemään ja taas mukin kanssa metsään,taas maata! Tälläi mä kulutin koko päivän ja lukuisista lepohetkistä huolimatta olin illalla aivan väsynyt. Minua itseänikin metsässä aivan nauratti,että miten mun näin on käynyt,suurin ponnistuksin muki kädessä,kun aina edellisenä vuosina mulla on ollut ämpäri ja montakin:D

 

1249368605_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Kyllä mä sentään monta litraa mustikoita sain ja kotona niistä nyt saa valmistaa kaikenlaista. Eilen meillä isännän kanssa oli ruokapuoli varsin omavaraista. Tässä on meidän jälkkäri,mustikkarahka. Mä tein sen niin,että 2dl kermaa vaahdoksi,2prk rahkaa ja 2dl mustikkasurvosta sekoitetaan. Mä makeutan tuon keinotekoisesti esim. hermesetas tai muu vastaava. Pinnalle vielä kokonaisia mustikoita.

 

1249368626_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Isäntä kävi järvestä virvelöimässä useamman hauen. Tässä haukipaisti a´la Intsu :D Näin kesäisin tuo tuore hauki tuo mukavasti vaihtelua kalaruokiin.

Sitten mä lupasin niitä reissuostoksia näyttää.

 

1249368534_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tämän mä ostin Iittalan alueella olevasta sisustuspuodista. Jaa,ettäkö mikäkö tää on. En mä vaan tiedä oisko tää tarjottimen ,korin ja astian risteytys :D Ainakin mitä vaan  haluaa siihen voi laittaa tarjolle. Siihen on nimittäin kiva kupukin.

 

1249368560_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mä ihastuin tähän heiti ja tuumin,että tään mä ostan. Vielä se tosin hakee paikkaansa mun huushollissa.

 

1249368582_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Iittalan tehtaanmyymälästä ostin nää. Silikonisen pullasutimen ja kaapimen. Pullasutimet kuluu melko nopeasti huonoksi,joten täytyypä nyt tätä kokeilla.

 

1249368682_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lisää ostoksia . Nuo siniset pikkukulhot mulla ovat olleet iät ja ajat,mutta kuinka ollakaan Tervakosken askartelukaupasta mä löysin enkelisirottimet! Minä ihastuin tietenkin,enkelifani kun olen,niin noihin pieniin sirottimiin.

 

1249368644_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Näistä langat ovat Tervakosken askartelukaupasta. Ihanaa monisävyistä Tilda multi puuvillalankaa ja sitten punaista kimallelankaa.  Loput jutut ostin Espoon Sinellistä. Parit laukun snagat,nappeja,enkelikortteja ja pieniä korulukkoja. Enhän mä hirmuisen paljoa ole ostellut,kun ottaa huomioon kaiken sen tarjonnan!!

 

1249370594_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ikeassakin toki käytiin ja mä ihastuin näihin lamppuihin,mutta en mä nyt tätä ostanut. Vaikka on kivan näköinen,niin petyin kun koskin siihen ja nuo valkoiset tähdet ovat paperia!! Jos ois jotain metallia,niin tietenkin lampulle tulisi painoa aivan hirmuisesti. Tuo oli todella suurikokoinen.

 

1249370618_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Vielä tähän lopuksi yksi ihana juttu. Nimittäin kotiintulomatkallakin poikkesimme kylässä. Nimittäin Tulihan tehtyä Tesan luona!! Terhi on aivan ihana ystävä ja koko heidän perhe. Olemme tavanneet monta kertaa ennenkin,vaikka blogissa alunalkaen tutustuimme. Terhin pihasta vain yksi pienen pieni kuvakulma,vaikka voi kyllä siellä kuvattavaa ja katseltavaa riitti. Heidän puutarha miljoonine kukkasineen on kaunis. Siellä on paljon muutakin jo pihamaalla niin kaunista katseltavaa,ettei sitä sanoin osaa kuvata. Sisällä heidän talossa myös. Voi sitä erilaisten ,eri tekniikoilla toteutettujen käsitöitten määrää ja kaiken kauniin mitä heiltä löytyy! Kiitos Terhille,kun taas saimme käydä ihalemassa ja ihmettelemässä. Piristi paljon ja innosti ja antoi ideoita niin omaan puutarhaan kuin käsitöihinkin.

Nyt mä en sitten enää jaksa meidän reissusta postailla. Paljon olen ketonut ja esitellyt täällä reissusta,mutta paljon jäi esittelmättäkin tästä meidän naisten kesken tehdystä ikimuistoisesta reissusta. Vaan nyt on reissu muistoissa ja uusi viikko tapahtumineen,elämyksineen ja askareineen.