Hassulta tuntuu nyt remontin vuoksi asustaa täällä yläkerrassa. Alakerta on kokonaan mullin mallin ja meillä on ylhäällä tämmönen kaksio,jossa nyt asustelemme toistaiseksi.Sanoin isännälle,että me aivan hyvin mahduttais asumaan näin aina! Voi kuinka vähän olisi siivottavaakaan!

Kaappien kätköistä löydin tään pupuäidin. Tämän olen ajat sitten ostanut Lohjalta Vahanajan markkinoilta,jos oikein muistan. Joku oli näitä ommellut. Tään saa laittaa seinälle tai kaapin kylkeen roikkumaan ja mekossa on selän puolella aukko josta voi laittaa muovipussukoita säilytykseen. Pupuäidin esiliinassa on taskuja, jossa sillä on poikasia. Noi poikaset saa taskuista pois,joten lapset tykkää niillä leikkiä.

 

Näitä vauvan tossukoita olen taas neulonut. Seurakunnassani myyjäiset lähenee,joten sinne olen tossuja tehnyt. Joka kerta ne ovat menneet siellä kaupan. Ihanaa ,kun saan olla mukana lähetystyössä niillä lahjoilla joita Jumala on minulle antanut. Illalla taas onkin lähetystyön käsityö ja askartelupiiri koolla. Näissä tossuissa on lankana Bali. Kiva sekoitelanka neuloa. Olen tuonut sen joskus Kreetalta. Lanka ei ole noin sinivoittoinen kuin kuva antais ymmärtää,vaan luonnossa se on enempi punertavansäyinen lila.

 

Sitten tääkin löytyi jemmasta. En edes muista enää mistä sen olen saanut,mutta olen säilyttänyt sitä malliksi. Minusta kiva malli ja tuohon saa kulutteua jämiä,niitä pieniäkin lankanyssyköitä.

Iloista ja puuhakasta alkanutta keväistä viikkoa juuri Sinulle!