Meillä remontti edistyy hyvää vauhtia. Nyt on jo kaikki seinät levytetty. Niin ulko kuin väliseinissäkin kaikkialla on nyt cyprocit ja väliseiniin laitettiin villatkin,kun niissä ei ole villoja ollut.

Minä eilen haravoin pihaa.

Meillä on suuri piha ja syksyllä haravoiminen vähän jäi. Oli kaunis päivä ja hyvä sen puoleen haravoida. Seitsemän tuollaista jätesäkkiä tuli roskaa. Vieläkin yksi nurkka jäi,kun siellä on vielä vähän luntakin. Koko päivä meni ja isäntäkin tuli illansuussa vähän avuksi. Arvasi,että mä muuten olen koko yön siellä:) Joo kun haravoimasta tulin sisälle ja istahdin sohvalle,niin siitä en liikkunut enää muutenkuin sänkyyn. Ei edes käsityö ollut kädessä ja jos se ei ole,niin olen tosi kipee. Ja niin olinkin,valitin,että joka läskinpalaakin kolottaa:)

 

Nyt on ollut niin aurinkoisia päiviä täällä ja siinähän tuo puutarhapenkkikin niin kutsuvana odotti. Tosin juuri äsken uutiset loppuviikoksi uhkaili sateella.

 

No niin,ooh,mä yritän nyt selvittää niitten tossujen ohjetta. Mä sain paperilla niitten ohjeen postista hyvältä ystävältäni. Kiitos Sinulle ja sain muuten enkelikorttejakin! Minulla on ihania Ystäviä! No luin sitä paperiohjetta,mutta en mä nyt sellaisenaan sitä laita,mutta sitä apuna käyttäen koetan selostaa.

1. Ensin luodaan 34 silmukkaa. Sitten neulotaan tasona.(mikä estää suljettuna neuleenakaan tekemästä,mutta mä aina teen tään tasona)

1. Eka kerros oikealla nurin. Sitten nurjalla oikein ja oikealla nurin.

2. Sitten kolme kerrosta  sileää neuletta.

3. Taas oikealle puolelle tulee 3 nurjaa kerrosta.

4. näitä kerroksia neulotaan niin monta,että oikealla piolella on viisi 3.men kerroksen nurjia silmukkakerroksia.

5. Sitten vielä yksi kerros nurjalla nurin ja oikealle puolelle tehdään sen jälkeen reikäkerros. Eli 2 oikein yhteen,lankgankierto,2 oikein yhteen,langankierto. Näin koko kerros.katkaise lanka.

 

Seuraavaksi neulotaan läppä. Sivulle jätetään puikoille odottamaan 11 silmukkaa. (myös toiselle sivulle jää puikoille 11 silmukkaa) Keskimmäisellä 12.sta silmukalla neulotaan sileää neuletta 20 krs.

 

Sitten jatketaan oikein neuletta siten,että läpän jälkeen otetaan läpän reunasta 9 silmukkaa puikoille. Samalla tavalla silmukat poimitaan tuosta reunasta kuin sukan kantapäässäkin. Neulotaan oikein puikoilla olevat silmukat ja taas läpän toisesta reunasta poimitaan 9 silmukkaa ja jatketaan neljällä puikolla kuin sukan vartta.

1. Neulotaan 3krs. nurin.

2. 3krs oikein

3. 3krs nurin

4. 3krs oikein

5. 3krs nurin

6. 2krs oikein. Sitten aloitetaan pohja kavennukset.

 

Kavennukset aloitetaan edestä keskeltä sillä kohtaa missä se läppäkohta on. Neulotaan 2 oikein yhteen. 8 silm.oikein neuletta,ylivetokavennus, 14silm. oikein,2 oikein yht,8 silm .oikein,ylivetokavennus,14 silm .oikein

Seuraavalla kerroksella taas 2 oikein yhteen. Nyt keskelle jää 6silm. oikein ja ylivetokavennus,14 oikein,2oikein yhteen,6silm. oikein,ylivetokavennus,14 silm. oikein. Kavennuksien jälkeen ne välisilmukat vähenevät joka kerta. Seuraavalla kerroksella väliin jää 4 silm.,sitten 2 ja lopuksi 0. Sen jälkeen päätetään kaikki silmukat. Ompele takasauma ja pohjasauma.

 

Sitten voit koristella tossun. Ompelen pitsin reunaan samalla poimuttaen. Pitsi täytyy olla nailonpitsiä,sillä puuvillainen ei näin pienessä työssä kauniisti poimutu. Sellainen noin.1,5cm on sopiva pitsin leveys.Tapaan laittaa tossun päälle jonkun koristeen,joko napin tai jonkun muun pikku jutun. Mikäs mun oli taas pitsiä ommellessa ja nappiakin,kun toinenkin ihana blogiystäväni oli laittanut mulle postia. Toi minulle tuota pitsiä ja nappejakin Tallinnasta! Iso Kiitos myös Sinulle! Virkkaan nauhan: 106 ketjusilmukkaa,päättelen langanpäät ja pujotan reikäkerrokseen. Joskus laitan "nauhoihin"  tupsut ja joskus koristelen tossukat hiireksi,mutta malli on sama. Tälläiset hiirimalliset löytyy tuolta arkistosta :huhtikuu 2007. Toivottavsti tästä mun sepustuksesta jotain tolkkua tuli! Näissä on aika näprääminen ja aikaa vie,vaikka onkin pikkukäsityö,mutta lopussa kiitos seisoo!