Intsu on aikalailla virkkaillutkin viimeaikoina. Ai,että mitäkö. No niitä mun kuuluisia "pesäpalloverhoja"! Niitä pitkiä verhoja olohuoneeseen,joita tein toissakesänä vaan ja ainoastaan pesiskatsomossa. Sitten se työ huilasi ja seuraavan kerran virkkasin muutaman rivin silloin siinä tv-ohjelmassa. Sitten ne mokomat menivät taas huilaamaan kaapin kätköön.

 

Tälläisiä verhoja,jotka tässä meidän nyt niin ahtaassa tlassa on momella kiemuralla kuvattu. Tänäkeväänä kaivoin taas tään työn esille. Alunalkaen piti tehdä kaksi pitkää verhoa jotka tulisi olohuoneen ikkunaan. No niinhän mulla niitä onkin valmiina,vaan kun rempan myötä meni ikkunajako uusiksi,niin nyt pitää tehdäkin kaksi vielä lisää,että ois kahden sijasta neljä verhoa! Ooh,ei työ meinaa tekemällä loppua! Langan olen ajat sitten saanut lahjana miniältäni. Monta kiloa 6-säikeistä kalalankaa,jota mä 1,5 koukulla olen tikutellut.

 

Tässä taas läheltä,että tulee malli esille. Verhot ovat katosta lattiaan,eli noin 2,5m ja yli metrin leveyssuunnassa. Viisi metriä olisi,vaan vielä koukku saa suihkia saman verran lisää. Tää virkataan tälläisistä suikaleista,jotka sitten yhdistetään virkkaamalla. Olen virkkaillut nyt neuletapaamisissakin,mm. tänään Kauhavalla. Kunhan sitten joskus verhoni kunnolla olen saanut ikkunaan niin kuvaan sitten valmiina.Se on kumma juttu,kun joka kerta Kauhavalta  tullessa on pää täynnä uusia ideoita,joita tekisi mieli toteuttaa. Nyt näin siellä esim. tälläisiä ihanuuksia.

 

Eräs käsityöntekijä oli ottanut mukaansa tämmösiä kirjovirkattuja liinoja. Huolella ja taidolla tehtyjä. Ajatella,nämä oli tehnyt hänen 90-vuotias äitinsä!! Siinäpä vähän meille muille haastetta,että 90-vuotiaana koukku suihkisi näin kaunista jälkeä aikaansaaden!!

 

Tässäkin ihastuttava sydänliina. Luonnossa nämä olivat vielä paljon kauniimman näköisiä.

 

Sitten laitoin vielä tämän,joka on kuulema joululiina. Oli vielä muitakin,mutta nämä nyt tuli tähän.

Rentouttavaa viikonloppua Sinulle!