Tänään vieraittemme kanssa jakaannuimme kahteen porukkaan. Miehet ja pojat lähtivät toiseen kaupunkiin omille asioilleen ja me tytöt vietimme tyttöjen päivää:) Lähdin viemään näitä tyttöjä sinne samaiseen kivinäyttelyyn,jossa aiemmin kävin. Meitä oli kanssani vanhin tyttäreni ja hänen kaksi pikkulikkaansa. Pienin nukkui koko ajan,mutta sitten tälle 5-vuotiaalle paikka oli kuin paratiisi:) Me emme nyt niinkään keskittyneet kiviin,joka oli talon isännän keräily ja harrastusjuttu. Sen sijaan me keskityimme talon rouvan keräyskohteisiin.

 

Siellä oli lasin takana tosi,tosi paljon barbeja kaikilta aikakausilta. Tyttärenikin muisti,että tuo ja tuo hänellä on pikkutyttönä ollut.

 

Siellä oli joitain ekoja barbeja. 50v sitten ilmestyneitä ja uusimpia oli mm. Amerikan Idol.

 

Tyttärentyttäreni oli aivan ihastuksissaan,hän katseli ja katseli ja yhä uudelleen ja jutteli vähän yhdelle jos toisellekin barbille.

 

Valtavasti oli myös My Little Ponyja ja kaikkee niitten rekvisiittaa.

 

Löytyi muutama viehättävä nukkekotikin.

 

Oli nukkeja monenmosia ja nallukoita. Tään kuvan laitoin,kun minusta tuo suuri keltainen nalle on niin suloinen. Ei siis ollut ihme ,että tuo 5-vuotias tyttönen ihasteli ja olisi halunnut olla siellä,vaikka miten kauan.

 

Seinät oli täynnänsä kauniita maalauksia,joita saimme ihailla.

 

Talon rouva oli keräillyt myös näitä kahvitölkkejä ja näin mä siellä myöskin kahvikuppeja ja paljon kahvipannuja ja mitähän kaikkee kivaa ja paljon. Hauska käyntikohde sekä lapsille,että aikuisille.

 

Kun vielä kerran kesää on,niin pakko mun oli muutama kukkakuva taas puutarhasta napsia. Tässä jonkun lajinen angervo. Mulla on angervoja aika monen sorttisia.

 

Mulla oli jäänyt kylvämättä joku siemenpussi viimevuodelta ja keväällä paiskasin siemenet penkin reunaan. Nyt nekin ovat alkaneet kukkia ja nuppuja löytyy vielä kovasti.

 

Sitten vielä lopuksi kuvaa tästä kasvun ihmeestä. Mulla nimittäin ruusupenkissä oli viimekesänä leijonankitaa seassa. Mä olen aina luullut,että se on yksivuotinen,mutta se on oikein runsaasti siementänyt ja nyt niitä on aika paljon ruusujeni kanssa.

Mä en ole käsitöitä tehnyt. Mulla on näitä vieraita ja mä heti karkaan koneelle,jos he ovat menneet jossakin käymään. Mutta täällä on joka päivä porukkaa koolla sellaiset 12-14 henkeä ja ylikin toisinaan. Lämminkin tuvassa on kuin pätsissä:)

Huomenna on Kauhavan Käsityöklubipäivä ja vieraat jäävät tänne mieheni kanssa. Mun on mentävä sinne Kauhavalle,kun olen sopinut yhden naisen kanssa,että tulee tekemään meistä jutun johonkin harrastelehteen. En tarkemmin tiedä,mutta sen näkee huomenna:)

Kivat viikonloput!