Viimeiset pari viikkoa meni vieraitten kanssa,sekä sairastaessa,että nyt heti kun tuli parempi olo,niin olen koettanut tehdä rästiin jääneitä kotitöitä. Toki olen mä hypännytkin tälläviikolla siellä ja täällä. Käynyt siellä silmälääkärissä,apteekissa,kaupoissa,sairaalassakin ollut yhden päivän ja joidenkin lasteni luona käväissyt. Mutta pääpaino on silti ollut kotitöissä. Katsokaa vaikka!

 

Näin hurjaksi oli kertynyt silitettävien pyykkien pino! No, mä reipas pari tuntia rautaa heiluttelin,niin nyt ne ovat silitetyt ja viikatut ja kaapeissa. Minulle silittäminen on kotitöistä mieluisampia. Kiva touhuta puhtaan pyykin kanssa. Ikkunapesu on vastenmielisintä.

 

Ompelukoneen ääressäkin olen istuskellut. Mun ompelukone on vaan tullut kummalliseksi. Ennen se ompeli kaikki lasten vaatteet ja teki kaikkee kivaa ja kaunista. Mutta nykyään siitä on tullut laiskakin. Se ei ompele kuin tylsiä housun lahkeitten lyhennyksiä,yleensäkin vaatteiden korjausta ja joskus harvoin verhoja!

 

Kaikenlaisia laskuja ja kirjanpitoakin olen yrittänyt hoidella eteenpäin.

 

Sitte tietysti mä olen leiponut. Tässä tavallinen kääretorttu. Täytteenä vaniljavanukasta ja mansikkahilloa.

 

Pullaa,pullaa. Voisilmäpullia ja pitkojakin,vaikka niitä en jaksanut kuvailla.

 

Vielä tään kakun tein ja ohjeenkin taidan laittaa.

APPELSIINI-MARIANNEKARKKI-SUKLAAKAKKU

3 kananmunaa ja 2dl sokeria vatkataan vaahdoksi. Vaahtoon lisätään jauhoseos:4,5 dl vehnäjauhoaj,3tl leivinjauhetta. Mariannekarkkipussi murskataan pieniksi rakeiksi ja lisätään seokseen. Sitten sekoitellaan joukkoon 100g sulatettua rasvaa ja vähän vajaa 1dl kuumaa vettä. Lopuksi seokseen puristetaan yhden appelsiinin mehu ja sekoitetaan hyvin. Laitetaan voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan ja paistetaan 175 ast uunissa noin 45-50 min. Heti kun otan kakun uunista,niin kumoan sen kakkuvadille. Sitten laitan kuuman kakun päälle suklaapaloja,jotka sulaa siihen ja veitsellä vähän levittelen kuorrutusta. Halutessa voi koristeeksi käyttää nomparellejä. Mä käytin kuorrukesuklaana Fazerin sinistä. Sitten herkuttelemaan,tää on makeaa ja hyvää. Tarjoan tätä teille kaikille muille,itse en voi diabetekseni vuoksi tätä syödä.

Oi,oi siivota pitäis,mutta nyt en taida jaksaa,ehkäpä huomenna. Nyt haluan istua sohvannurkkaan käsitöiden kanssa:)

Rentouttavaa,aurinkoista viikonloppua!