Niin on aika rientänyt lokakuun puolelle.  Pian alkaa pihan haravoimiset olla käsillä. Vaan paljon on vielä lehtiä puissa ja vihreitäkin lehtiä.

Mä kaiken aikaa olen tikutellut jotain ja nyt sain valmiiksi lapsen villatakin.

 

Tämä on kokoa noin 110cm. Lankoina on kirjava kokoelma. Sammaleenvihreä on Kangas-Aitan Panda-lankaa,tummanvihreä on Maijaa ja kirjava Opalia kaksinkertaisena.

 

Tässä se vielä sohvan nurkassa. Malli on oma. Etukappaleissa menee kummankin puolen kaksi palmikkoriviä ja takakappaleessa myös samoilla kohdilla. Hihoissa on hihan keskellä samaten kaksi palmikkoriviä.

 

Kukkapenkissä pikkuhiljaa on alkanut maksaruohot kukkia. Tuossa varjoisassa etupihan penkissä ne kukkivat yleensä niin myöhään,että juuri ja juuri ehtivät kukkaan ennen talvea. Minulla on ollut niitä paljon,mutta en tiedä mihin ne viimetalven aikana hävisivät. Nyt on enää muutama puska.

 

Voi hyvät hyssyrät minua! Just sain kymmenet sipulit maahan ja eikös mitä,kun näin kaupassa tälläisen 101 sipulipakkauksen ja oli halpa,niin pitihän minun sekin ostaa! Nyt täytyy kukkapenkistä löytää paikka sadalle kukkasipulille. Mahtaako ne kaikki keväällä nousta maasta,mutta kyllä varmaan monet nouseekin.

Minä lähden kohta yrityksen työmaalle siivoamaan. Olen väsynyt ja vähän kipeäkin,mutta pakko mennä,kun meidän siivooja ei ehdi. Sitten arvaattekin varmaan mistä minut viikonloppuna löytää,ei,ei ,ei mennä mökille. Vaan minähän tietysti majailen Seinäjoen Käsityömessuilla:) Vaikka oisin kuinka väsynyt ja kipee:)

Iloiset viikonloput myöskin jokaiselle lukijalleni!