Täällä on kiva aurinkoinen päivä ja saa mennä vielä pihahommiin,kun lumet suli pois. Pitää vähän kukkapenkkiäkin putsata ja laittaa talvea odottamaan.

 Minä neuloin vauvalle nutun ja tulee siihen,kunhan ennätän,niin muitakin asusteita. Intsu on nimittäin tulossa mummiksi kymmenennen kerran:) Tälläkertaa esikoistaan odottelee nuorin tyttäreni ja minä tietysti olen ihan täpinöissäni,että kuinka minun vauva saa vauvan! Vauva syntynee ensin vuoden alkupuolella,kunhan on vähän aikaa menty uutta vuotta,niin sitten on jännät ajat.

 

Tälläinen nutusta tuli. Lankana on Novitan Wool. Jotenkin se on kuvassa monessa kippurassa,mutta luonnossa paljon kauniimpi. Pitsineule on yksinkertaistakin yksinkertaisempi. Neulotaan vain kahta kerrosta. 1krs. 2n, langankierto , ylivetokavennus, 2o yhteen langankierto. Toistetaan tätä samaa koko kerros. 2krs. Nurja puoli. Neulotaan nurjalla nurjat nurin ja oikeat silmukat oikein. Näitä kahta kerrosta vaan koko ajan. Mallineule on kiva myös esim. sukan varressa.

 

Sit mä olen tietysti kotia sisustellut. Ei,älkää sanoko,että juurihan on remontoitu. On,on, seinät,katot,lattiat,mutta tätä muuta sisustusta täytyy kohennella,eikä se tulekaan koskaan valmiiksi. Ostin tuohon takkah / arkiolohuoneeseen uudet verhot. Siinä on kaksi ikkunaa,joten neljät verhot piti saada. Satuin käymään Anttilan varaston tyhjennysmyynnissä ja näin puoleen hintaan laadukkaat Vallilan valmisverhot,niin tein heti kaupat. Vaikka oli valmisverhot,niin ei ne sellaisenaan meidän ikkunohin silti istuneet,joten piti ompelukoneen parissa tuhertaa kauan aikaa. Mutta nyt ne ovat ikkunassa ja tykkään kovasti.

 

Samaan huoneeseen laitoin pikkupöydälle vanhan virkkaamani liinan ja ostin ruukun ruusuineen paikkakuntani uudesta sisustusliikkeestä.

 

Leipomaankin innostuin yhtenä päivänä.  Mulla oli suuren suuri pullataikina,josta ten pitkopullaa ja sitten nää pikkupullat. Toiset ovat voisilmäpullia ja toisissa on täytteenä paksua vaniljakastiketta ja vadelmahilloa.

 

Sitten tulevan viikonlopun kunniaksi tarjoan teille masikkapiirasta. Siinä on tavallinen piiraspohja. Sen päälle laitoin ensin pakasteesta jäisiä mansikoita pohjan täyteen ja sitten lopuksi kaadoin mansikoiden päälle sitä samaa paksua vaniljakastiketta mitä pullia varten olin tehnyt. Sitten vain paistoi 200.ssa kypsäksi. Se on jo sopivasti jäähtynyt,että maistakaapas:olkaa hyvä:)

Ja sitten viettäkää oikein rentouttava ja mukava viikonloppu!