Olinpa tänään kampaajalla pitkästä aikaa ja siellä vierähtikin kolme tuntia! Siinä kaikessa meni aikaa,kun leikkaus ensin. Hiuksista piti tuleman lyhyet,kun varsinkin päälaelta se on ollut jo kauan lössähtänyt littanakampaus:) Sitten tietysti tapani mukaan afrokiharat ja väriäkin piti saada. Kaikkien vaiheiden vaikutuksia odotellessä mulla tietysti sielläkin neulepuikot heilui:)

No,eilen illalla sain valmiiks yhden joulujutun. Nimittäin seimiasetelman olohuoneen pöydälle.

 

Tää on nyt samantapainen,kuin ystävälleni tekemä paperinarujuttu,mutta ei läheskään niin komea,kuin hänelle tuli oikein isolle pöydälle kaikkine koristeineen. Lisäksi hän osasi kivasti käännellä tuota paperinaruliinaa. Nyt hän on tehnyt siitä  seinäkoristeen,kuulema aivan valtavan komea. Itse en ole nähnyt sitä.No mä olen kyllä ihan tyytyväinen tähän omaani ja kuva kyllä ei kerro miten kauniilta se näyttää todellisuudessa tämäkin,kun laittaa olohuoneseen hämyvalon. Mulla oli tuollaista viininpunaista satiinin tapaista kangasta,josta ompelin ensin alusliinan. Ei tullut siitäkään kuvatuksi reunatikkauksia,kun arvelin,että ei se käyttämäni kimallelanka kuvissa näy. Sitten neuloin liinan paperilangasta 6 numeron puikoilla,60 silmukkaa ja niin pitkästi kun kahdesta vyyhdistä tuli.

 

Vähän lähikuvaa enkeleistä. Mä olenkin tässä viimeaikoina työstänyt paljon paperilankaa. Kaikkiaan olen käyttänyt 9 vyyhtiä.

 

Ei paljon esittelyä kaipaa,kun on keskeisin osa joulua,ainakin sen pitäis olla. Maria,Joosef ja ennenkaikkea Jeesus. Viimejoulun aikaan 5-vuotias lapsenlapseni kyseli miksi majatalossa ei ollut tilaa Jeesukselle ja kysyi onko meillä? Siihen kysymykseen minäkin omalta kohdaltani välillä joudun kaiken kiireen ja hössötyksen keskellä kyselemään itseltäni vastausta.

 

Olohuoneessa on esillä todellinen joulu ja takkahuoneessa sitten tätä joulun satua joulupukin tyynyineen.

Nautitaan tästä ajasta pakkasineen. Jos on kylmää,niin maisemat ainakin kyllä ovat kauniit huuruisine puineen.