Aivan aluksi ajattelin,että mitenköhän nyt tänä vuonna jaksan viettää äitienpäivää,vaikka se sinänsä ihanaa onkin. Meitä on paljon ja nyt kun olen huonokuntoinen ja väsyn hirveesti. Sitten päätimme sanoa lapsille,että tulisivat illalla,niin mun ei tarvi jaksaa olla pystyssä koko päivää. Äitienpäivästä muodostui tavattoman ihana ja kun niitä lapsia kävi,niin sain kuitenkin aivan uutta voimaa ja olin hyvin kiitollinen,että sain olla heidän kanssaan.

 

Tässä saamiani ruusuja.

 

Tänävuonna tarjoilut oli tätä luokkaa,kaikki tarjottavat kaupasta ostettuja!

Sitten näytän vähän mitä kaikkea sain. Nämä eivät nyt missään tapauksessa ole paremmuusjärjestyksessä,vaan kaikki ovat mielestäni yhtä ihania.

 

Tämän kortin sain kolmelta pojanpojaltani. Ovat tallentaneet minulle kättensä jäljet ja kämmenen keskellä on itse kunkin kuva.

 

Tässä toisilta saamiani kortteja. Kaikissa ihania runoja ja eikö ihana askartelu tuossa oikeassa reunassakin. Kaikki nämä ovat kallisarvoisia aarteitani.

 

Mä olen saanut vaikka mitä lahjojakin. Tässä muutamia,sisustuslehti,kirja,koru ja joutsen piha-altaaseen.

 

Tämmösen ompelurasiankin sain.

 

Koru vähän lähempää. Suuret kiitokset ja halaukset teille lapseni perheineen!

 

Puolisoni yllätti minut täysin. Aamulla kun nousin,niin pöydällä oli iso paketti ja ihana ulos laitettava köynnöskukka ja kahvitkin keitettynä. Paketista paljastui tämä suloinen lintujen juottoallas,jonka niinikään saa laittaa puutarhaan.

Sitten se mikä minua niin suuresti liikutti ja vieläkin saa kyyneleen silmänurkkaan,oli se,että tuon ison paketin kylkeen oli teipattu sellainen ajatelma. Se ei ole hänen itse keksimä,vaan nettimaailmasta löytänyt,mutta siinä on sanottu niin koskettavasti sitä kaikkea mitä ollaan viime päivinä eletty. Jaan sen nyt tässä kanssanne.

TÄMÄN PÄIVÄN TEHTÄVÄ

Jos tietäisin,että tämä on viimeinen kerta,kun näen sinun nukahtavan,peittelisin sinut huolellisemmin ja lukisin puolestasi rukouksen.

Jos tietäisn,että tämä on viimeinen kerta,kun näen sinun astuvan ulos ovesta,rutistaisin sinua lujasti ja kutsuisin takaisin halattavaksi.

Jos tietäisin,että tämä on viimeinen tapaamisemme,minulla olisi toki aikaa sanoa sinulle,että rakastan sinua.

Jos tietäisin,että tämä on viimeinen päivä,jonka saamme elää yhdessä. Mutta eihän tämä vielä tähän lopu. Yksi päivä sinne tai tänne. Onhan päivä vielä huomennakin,onhan?

Todennäköisesti on. Ehdin korjata laiminlyöntini. Onneksi elämä tarjoaa loputtomasti uusia mahdollisuuksia,tilaisuuksia hyvittää. Huomenna voin kertoa sinulle,että rakastan sinua. Huomenna voin tarjota sinulle apuani.

Mutta siltä varalta,että olen väärässä,eikä minulla olekaan kuin tämä päivä,sanon, että olet minulle hyvin rakas.