Viikonloppuna olimme pienellä reissulla. Sattumalta kuulin,että paikkakuntani kansalaisopisto tekee bussiretken Tallinnaan ja siellä Karnaluksiin ja Martin markkinoille. Ooh,minä äkkiä meidät ilmoittamaan mukaan. Minä en ole ikinä ennen käynyt Tallinnassa muutakuin läpikulkumatkan siitä ohi bussilla. Ikinä en myöskään ollut käynyt Karnaluksissa,enkä Martin markkinoilla. Joten minulle tää kaikki oli sellaisen pienen unelman täyttymys:)

Oli helppo lähteä,kun bussi omalta paikkakunnalta ja sitten laivaan ja bussi oli mukana koko ajan ja kuljetti meitä perillä. Tosi helppo ja huoleton valmismatka. Kuvassa oleva laiva ei ole sama,mutta Vikinglinen jokatapauksessa millä mentiin. Laivassakaan en ole varmaan ollut 10 vuoteen. Oli mukavaa jo ne laivalla olot tullen mennen. Takaisin tullessa laivassa söimmekin niin,niin herkullisesta buffetpöydästä.

Majoituimme tähän Viru-hotelliin. meidän huone oli 20. keroksessa. Kaksi yötä siellä nukuimme.

Yö kun oli nukuttu hotellissa,niin aamusta aamiaisen jälkeen meidät vietiin sinne Karnaluksiin. Oih,oih. Pari tuntia siellä oli aikaa kierrellä ja ei meinannut ehtiä muka mitään,kun niiiiin paljon oli kaikkee. Kuvassa vähän nauhoja,joita niitäkin oli niin monenlaisia ihan valtavat määrät. Kaikessa oli aivan valinnan vaikeus,kun valikoimaa oli niin valtavasti.

Lankojakin mitä vaan löytyi.

Kaikkea mahdollista kirjontaan. Pari muovikassillista ostin tavaraa,niin että myyjä kysyi kassalla :"onko yksityinen vai onko kauppa." :) Silti paljon jäi katsomatta. En ehtinyt perehtyä oikein nappeihin,enkä ompelulankoihin,enkä helmiin ja mallilehdetkin unohdin kokonaan,niin oli pieni pääni pyörällä:) Jäi siis ostettavaa johonkin toiseenkin kertaan.

Karnaluksin jälkeen meidät vietiin sisustusliikkeisiin. Kyllä mä sielläkin huokailin ihastuksesta,mutta siitä runsaudesta mitään en osannut ostaa. Siellä oli laitettu jo joulua esille,niinkuin on täälläkin. Tuossa on niin,niin runsaasti koristeltu kuusi ja kimaltava. Kuva ei taaskaan tee sille oikeutta.

Kuvakulmaa yhden makuuhuoneen tyynyvalikoimasta,sängystä,kattokruunusta.

Esimerkki keittiönurkkauksesta.

Jouluisia "leivoksia". Voi siellä oli vaikka mitkä määrät joulukoristeita,oli kaikenlaisia enkeleitä,kynttiläasetelmia ja ihan mitä vaan. Kauan aikaa sielläkin meni ihmetellessä. Kahvilla välillä käytiin. Tään kaiken shoppailukierroksen jälkeen meidät vietiin hotellille. Me huoneessa parit tunnit löhöiltiin. Kävimme läheisellä pienellä torilla katselemassa kun siellä myitiin käsitöitä. Pipoa,huivia,sukkaa,lapasta ,ponchoja,villatakkia,villapaitaa jne. Yritin töistä painaa mieleeni kaikenlaisia ideoita:) Illla meidät vietiin yhteen ravintolaan syömään ja sitten kello olikin jo niin paljon,että uni maittoi.

Seuraavana päivänä aamupäivällä mentiin Martin markkinoille. Siellä vasta käsitöitä olikin ihan mitä vaan. Niin ja kuten kuvista näkyy,niin kyllä siellä oli muutama muukin,kuin meidän porukka:)

Tässä vanhemmat rouvat ovat laittaneet sukkakojunsa.

Voi tuota valtavan kaunista Muhu-kirjontaa ,jota tuossa kuvassa ylhäällä näkyy. Siellä oli sitä Muhu-kirjontaakin paljon ja mä ihaillen katsoin. Mieleeni jäi myös monet pehmolelut,kaikenlaiset pienet eläinmaskotit,neulotut käsinuket ym.ym. Erityisen mieleenpainuvaa oli taitavat helmikirjonnat ja korut,joita he olivat valmistaneet niin taidokkaasti. Markkinoiden jälkeen olikin edessä kotimatka,joka sekin sujui mukavissa merkeissä.

Kiitos teille jokaiselle matkaseuralaiselle kivasta seurasta,jos tätä satutte lukemaan:)

Ensikerralla sitten postauksessa kerron ja kuvaan ostoksiakin

Ps. Kiitos teille paljon kehuista,jotka sain tuosta mosaikkityöstä. Minähän aivan menin hämilleni,mutta kyllähän ne kehut mieltä lämmittää.rohkaisee ja kannustaa. Kiitos kovasti.