Kiitos ystävät taas monista kommenteista,kiitos myös nimpparionnitteluista.! Nimpparit oli ja meni ja meillä ei nimppareita noteerata miksikään,kun meitä on niin paljon,että on synttäreissäkin muistamista.
Minä tosiaan pääsin perjantaina piipahtamaan Seinäjoen Käsityömessuille. Vettä satoi taivaan täydeltä ja autolle oli vaikea löytää parkkipaikkaa. Se jäikin kauas,mutta olin ottanut sateenvarjon mukaan.



Kerrottakoon heti alkuunsa,että valitettavasti mä en viitsinyt napata messuilta montakaan kuvaa,kun joka kuvaan pitää kysyä lupa. Tässä on joku tuunattu asu Seinäjoen kaupunginteatterin osastosta. Messuilla ei minun mielestäni ollut ihan niin paljon myyjiä kuin yleensä on ollut,mutta paljon ,paljon silti ja katseltavaa riitti.



Tää kukkakuva on Lumikellojen osastosta. Heillä on nettisivutkin ja nettimyyntikin. Näitä kukkia oli siinä esillä paljon ja monen värisiä ja valoillakin. Tästä osastosta ostin minäkin hienoja papereita kukkien tekoja varten. Minä ostin punaisia pepereita ja ajttelin valot laittaa. Tulisi joulukukkia. Tästä ostin myös pienen vihkosen,jossa opastettiin helmikaulakoruja. Näitten lisäksi ostin messuilta tarvikkeet kolmen pienen pisaraenkelin tekoon ja siinä mun ostokset. Olishan siellä ostettavaa ollut,jos mitä,vaan hiljattain olin Tapion kaupassa ja ensikuulla menen Viroon,niin rahapussin pohja jo häämöttää ja pitää ostosten kanssa joku tolkku olla. Ei voi ostaa kaikkee mitä silmä näkee ja jääpähään kivaa ostettavaa mahdollisesti ensivuoteen.



Vaikka mitä ihania kransseja oli. Oli myös havuista tehtyjä karnsseja ja vaikka minkälaisia koristeita. Minusta erityisen söpöjä nuo missä on nallet. Vaikka lastenhuoneen oveen.



Tässä lisää kransseja. Tässä on messukuvani Seinäjoelta. Minä vaan yritän muistella kaikkia kivoja ideoita mitä näin,jos joskus osaisin toteuttaa.



Perjantain olin Seinäjoella ja lauantain Kauhavalla Kangas-Aitan messupäivillä työnäytöstä antamassa. Siinä mun "työpaikka". Kuva otettu aamulla ennenkuin liike aukesi. Ei kuvia olisikaan ehtinyt napsia kaupan avaamisen jälkeen.Tuli nimittäin 15 bussillistakin naisia yhtaikaa ja muuta asiakkaat päälle. Oli tungos ja kiire.



Meitä Käsityöklubilaisia on aina pareittain työnäytöstä antamassa. Ketkä ovat vapaaehtoisesti päättäneet osallistua. Tälläkertaa työnäytöstä pidettiin frillahuivista ja sormineulonnasta. Tässä kaksi minun sormineulomaa kauluria. Kaulureissa käytettiin pehmoista Aliza-uutuuslankaa. Vasemman käden etusormelle luodaan 8 silmukkaa. Oikean käden etusormella neulotaan aina oikein neuletta. Neulotaan tasona,joten työ pitää aina kääntää. Sitten lopuksi yhdistetään renkaaksi. Tein mä sellaisen pyöreän putkikaulurinkin,mutta jätin sen liikkeeseen.



Minun mieheni toimi mannekiininä,että näkee miten kivasti kauluri istuu. Sitä voi pitää tälläi suorana.


Tai sitten taitettuna.

Mielyttävää alkanutta viikkoa ihan jokaiselle. T. intsu


 
 
PS: Olin aivan unohtaa näyttää tämän Kauhavalta.
Eikö olekin hauska kauluri. Tämä on neulottu ensin tasona sormineuleena frillahuivilangasta,yhdistetty renkaaksi ja siitä frillahuivilangasta laitettu reunaan rimpsu. Kangas-Aittaan on tullut uutuus-frillahuivilankoja,jotka ovat lämpimiä ja aivan ihanissa erilaisissa väreissä.