kukkaympyr%C3%A4-normal.jpg

(ikkunakoristeen olen monta vuotta sitten tehnyt)

Minäpä näin äitienpävää vasten yöllä unta. Mieheni ja minä olimme nuorimman tyttären ja perheensä kanssa lomamatkalla Tunisiassa. Tytär oli raskaana. Sitten minä siellä tajusin,että ei minunkaan maha ole ainoastaan lihava,vaan minäkin olin raskaana:D Tyttärellä käynnistyi synnytys siellä ennen aikojaan ja menimme sairaalaan. Minä siellä tulkin välityksellä selitin hoitajalle,että meillä kummallakin on yllätysraskaus:D:D Minä murehdin saanko mä nyt äitiyspakkaustakaan,kun en ole kulkenut neuvolassa. Tyttären synnytys oli käynnissä ja minä intin,että pitää tehdä sektio. Hoitaja vaan sanoi,että kokeillaan nyt alatiesynnytystä. Se menikin helposti ja tytär sai oikein pulskan pojan. Olivat niin onnellisia,kun heillä oli tyttö ja kaksi poikaa. Minä mietin,että aikoinaan enoni vaimo oli 50 tietämissä,kun sai nuorimmaisen. Se oli tietysti kylällä tapaus ja siitä puhuttiin ja naurettiinkin. Ajattelin,että ei mulla hätää,kun suvussa on jo ennestäänkin tapahtunut tälläinen tapaus. Yhtään en siinä unessa muistanut,että ei mulla ole kohtuakaan. Sen sijaan yhtäkkiä muistin,että enhän minä ole 50 tietämissä,vaan minähän olen kohta 60v:D Sitä minä sitten kauhistumaan. Mä olin suuresti järkyttynyt ja kovassa shokissa,niin heräsin. Huh huh! Tyttären osalta ois tietysti ollut onnekasta,mutta tää minun tapaus olisko tää nyt ollut onnea vai pahimmasta päästä painajainen:D

 

ruuuusuuu-normal.jpg

Varsinaisen äitienpäivän vieton aloitin jo lauantai-iltana. Vanhin poikani tuli vaimonsa ja heidän neljän lapsensa kanssa. Sain näin ihastuttavan ja aivan ihanan värisen ruusun. Aion sen istuttaa ulos ja näin toivon saada nauttivani siitä koko edessä olevan kesän.

 

Ainot-normal.jpg

Äitienpäiväaamulla mihenikin yllätti minut ja oli ostanut minulle Ainot ajatellen minun kipeitä ja palelevia jalkojani.

 

kortteja-normal.jpg

Nämä ovat niitä mummina olemisen ihanuuksia. Sain monia pienin käsin taiteiltuja aarteita. Kaikki kauniita ja ihania.

 

lis%C3%A4kortit-normal.jpg

Lisääkin lastenlasten arvokasta taidetta.

 

amppelikukka-normal.jpg

Sain myös viehättävän amppelikukan,joka pääsee myös pian ulos.

 

lahjoi-normal.jpg

Sitten vielä tämmösiäkin lahjoja. Enkeli kirjan. Ihanaa turkkilaista Alize lankaa. Kauhavalle Kangas-Aittaan on tullut uutuus lankoja Turkista. Tuotakin lankaa on monissa väreissä ja muutakin uutuuslankaa on tullut. Heidän nettikaupassakin niitä näkyi jo. Vappu on mennyt,joten minäkin annoin itselleni luvan,että saan mennä kipin kapin Kauhavalle lankoja ostamaan:D Sitten tuossa kuvassa on kuin sokerina pohjalla värikkäät helmet. Ne on minulle itse tehnyt mummin 3-vuotias prinsessa:)

 

masukakku-normal.jpg

Minä pitkin viikkoa olen leiponut tarjottavia,mutta tässä vielä viime hetken väsäykset. Taas mansikkahyytelökakku.

 

syd%C3%A4nkakku-normal.jpg

Ja se täytekakku.

Nyt on alkanut taas arki kaikkineen,mutta nautitaan arjestakin! T:Intsu