Nyt on kivaa aikaa,kun marjat ovat kypsyneet ja kaikenlaiset vihanneksetkin ovat tuoreita. Niitä nyt saa syödä yllin kyllin ja pakastimeenkin riittää talven varalle. Talven varalle olen tehnyt taas yhdet sukat. Näitä riittää,koettakaa kestää:)

 

Marjat%20011-normal.jpg

Kuvassa ovat vähän huonosti,mutta poikien sukat. Lankana Austerman Step. Mä en tykkää itseasiassa tästä langasta. Paljon parempi oli edellisissä sukissa Regian lanka.

 

Marjat%20002-normal.jpg

Niin,niitä marjoja on. Tänään teen työmiehille jälkkäriksi punaisista viinimarjoista kiisselin. Niitä on vielä paljon puskissakin.

 

Marjat%20005-normal.jpg

Mustikoitakin on.

 

Marjat%20010-normal.jpg

Voi,ja omppuja vasta onkin. Tuossa yksi pussukka,mutta puissa on vielä paljon. Minulla taitaa hillon keitteleminen alkaa. Ostin jo hillosokeriakin.

 

Marjat%20008-normal.jpg

Viinimarjoista tein pari piirakkaakin jo. Toisen saa nyt syödä ,kun meillä käy porukkaa ja toisen laitan pakastimeen. Laitanpa tähän ohjeenkin.

Marjatorttu

2 munaa ja 1dl sokeria vatkataan vaahdoksi. Lisätään jauhot 0,5dl vehnäjauhoja,0,5 dl perunajauhoja ja 1,5tl leivinjauhetta. Laitetaan voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan. Mieluummin sellainen vuoka ,jossa on keskellä syvennys. Paistetaan 200 ast. kypsäksi. 

Jäähtyneeseen pohjaan levitetään vaniljavanukas(mä teen valmispussista). Päälle ripotellaan marjoja. Nämä punaiset viinimarjat,kun ovat aika kirpeitä,niin voi lopuksi ripotella päälle sokeria tai kuten minä teen,makeutusainetta. Tässä piiraassa on marjojen vitamiinit tallella,kun marjoja ei tarvi paistaa. Sitten vaan nauttimaan:)

Kiitos käynnistä! T:Intsu