Eilinen päivä oli taas niin vilskettä,vaikka poikkeuksellisesti mun ei tarvinnut edes miehille keitellä. Mä sitten pesin makuuhuoneesta ikkunan ja siivosin/ järjestelin vaatekaapit. Enää yksi ikkuna on huushollista pesemättä. On niin kiva pestä,kun on kauniita ilmoja ja lämminkin. Ei tarvi niitä aivan kädet kohmelossa hangata.

Sitten eilen oli kiva päivä,kun taas alkoi seurakuntamme Lähetystyön Käsityö ja Askartelupiiri. Yleenssä kokoonnumme seurakunnassa,mutta tapamme mukaan se aloitettiin vetäjämme Airin kotona. Airi aina laittaa meille kahvitkin.

 

mansuhyydyke-normal.jpg

Minä sitten leivoin Airia ilahduttaakseni kahvipöytään mansikkahyydykekakun. Mä teen näihin ohuen sokerikakkupohjan. En tykkää tehdä keksipohjaa,kun ne ovat rasvaisia ja sitten kovia,että on vaikea ottaa. Päälle vatkasin 2prk kermaa vaahdoksi,sekoitin 2prk mansikanmakuista rahkaa. Tuoreita mansikoita sekoitin mukaan ja makeutin hermesetas liuoksella. Vielä sekoitin liivatetta. Liivatteen tein 8.sta levystä. Sitten yöksi jääkaappiin. Päälle sekalainen annos suklaahippuja ja nomparellejä ja muutama pikkuruusu. Kyllä kaikki tykkäsi,että on tosi hyvää. Kiva tehdä ,kun saa huomata,että muut tykkää ja maistuu.

 

porrasp%C3%A4%C3%A4-normal.jpg

Airin piha on elämys. On menestynyt pihakilpailuisssakin. Mä kuvasin ihan pikkuriikkisen vaan etupihalta,enkä vielä edes varsinaista puutarhaa,joka on aivan huikaisevan kaunis lampineen,kaarisiltoineen ja kaikkine upeine kasveineen / yksityiskohtineen. Porraspäässä on kaksi tämmöstä viehättävää asetelmaa. Minusta tuo ruukkukin on hieno. Siihen tehty ihana jo vähän syksyinen asetelma ja lintukin pesässään.

 

edest%C3%A4p%C3%A4in-normal.jpg

Siinä etupihallakin on aivan valtaisa ja kaunis kukka-alue. Kamerakuvat ei anna kuin kalpean aavistuksen sen kauneudesta.

 

etuala-normal.jpg

Tässäkin viehättävä yksityiskohta.

 

karhu-normal.jpg

Karhukin vahtii tulijoita.

 

orava-normal.jpg

Oravia on siellä täällä.

 

asterit-normal.jpg

Voi tätä komeaa kukkaloistoa mitä sieltä näin syksylläkin löytyy. Niin upeasti kukkivaa alkukesästä/keväästä,läpi kesän ja vielä syksylläkin. Mä en ymmärrä miten Airi niin jaksaa laittaa ja hoitaa tuon ihanan puutarhan,heidän kauniin kodin,on miehensä omaishoitaja,vetää meidän lähetyspiirin ja on monessa mukana seurakunnassamme ja hän alkaa olla 80v!!!

Minulla tämänkin jälkeen eilinen päivä jatkui ihanana. Sain illan olla kaitsemassa kahta ihanaa pojanpalleroa. Minulla oli tosi kiva iltakin.

 

Kiitos käynnistä! T:Intsu