Nyt se on valmis. Nimittäin mun eka varsinainen koulutyö. Meillä on siellä menossa ompeluksia ja se on hyvä,koska se on mulla vähän epävarmempi ala ja tarvin siinä oppia. Kaikkien piti tehdä laukku. Ihan millaisen laukun halusi. Ensin valita kangas ja sitten suunnitella,leikata ja ommella. Apua sai tarvittaessa ja kysyä saa koko ajan. Tälläinen sitten laukustani tuli.

 

Laukkuni%20mun%20005-normal.jpg

Kolultakin saa kangasta ottaa,mutta mä otin kotoa tuon. Tuo kangas oli jäänyt ,kun joskus olen keittiön penkkisohvan tuolla päällystänyt,silloinkun meillä oli keittiössä semmonen. Mä suunnittelin itselleni kässyjen kuljetuskassin.Kassissa on kukallinen vuorikangas ja sisällä on pari taskuakin. niin, ja sitten se "liina". Se tuli laukun etupuolelle,eikä se ole vain koriste,vaan se on tasku.

 

Laukkuni%20mun%20010-normal.jpg

Taskuunkin ompelin kukallisen vuorin,ettei se veny. Tasku on napeilla aukeneva ja voi avata sen verran nappeja,kuin tarvii.

 

Laukkuni%20mun%20001-normal.jpg

Olen mä leiponutkin. Viimeksi kun leivoin,niin ne eivät olleet itselle. Pyhänaikana tulee vieraitakin,niin piti leipoa vähän kotiinkin. Tavallinen suklaapiiras.

 

Laukkuni%20mun%20004-normal.jpg

No,tietysti taas omenapiiras.

Tein vielä oikein hyvän tonnikalapiiraan,mutta unohdin kuvata ja tuolla se on säilöttynä. 

Voitte kuvitella sen piirakan kuvan ja voin kirjoittaa siitä tähän ohjeen.

Tonnikalapiiras

100g voita. Jauhoseos 2dl vehnäjauhoja,3tl leivinjauheta ja ripaus suolaa. jauhoseos sekoitetaan pehmeän rasvan joukkoon. Sitten 1dl juustoraastetta. Lopuksi 2rkl kermaa. Sekoitetaan tasaiseksi ja levitetään voideltuun piirasvuokaan.

Täyte: 1prk kermaviiliä,3 kananmunaa, 1tlk tonnikalaa,puolet paprikasta pilkottuna kuutioiksi. Silputtua tilliä. Täyteaineet sekoitetaan hyvin ja levitetään piiraan päälle. Paistetaan kypsäksi ja sitten vaan nauttimaan. Hyvää on:)

Kiitos käynnistä ja rentouttavaa viikonloppua! T:Intsu