Meillä on koulussa alkanut kankaan painanta. Sitä on ilmeisesti jouluun asti eri tekniikoin. En ole koskaan aikaisemmin painanut kangasta. Mielenkiintoista,mutta opittavaa on paljon. Viimeksi jaettiin perunoita ja sipuleita ja sai valita kumman ottaa. Minä otin perunan ja siitä piti veitsellä kovertaa kuvio mitä painais. Ouh,meikäläinen meinas olla ulkona kuin lumiukko! Aikansa perunaa pyöriteltyäni koversin siihen kukan ja sitten aloin sitä painamista harjoitella:)

 

painantaa.jpg

Tässä mun onnettomia painauksia:)

 

painettu%20laukku.jpg

Sitten me satiin tämmöset laukut joihin piti suunnitella kuviot. Mun laukusta tuli tämmönen toiselta puolen.

 

toiselta%20puolen.jpg

Ja tämmönen toiselta puolen. Mä ajattelin,että jos tämänkin laukun tuon kotiin,niin mieheni tulee aivan sekopääksi,sillä hän on alkanut valittaa minun laukkujen paljoudesta,joita olen tehnyt. Niitä on kuulema niin paljon,että ei eteisen penkillekkään mahdu istumaan kenkiä laittaessa,kun tekemäni laukut valtaa sen:D Nyt en enää ole yhtään laukkua jättänyt siihen penkille,sillä kyllä kai hän oikeassa onkin. No nyt nämä meidän painamat laukut meni nenäpäivämyyjäisiin,jotka siinä samassa talossa pidetään ensi lauantaina. Mä kauhistelin,kun omaani katselin,että tästäkö vielä pitäis maksaa:D:D Opettajamme sanoi,että nää pussukat menee arpapalkinnoiksi. Hih,hih,voi sitä raukkaa jolle arpa osuu minun pussukan kohdalla. Jos joskus näen jonkun menevän kylillä tään pussukan kanssa,niin kyllä mä kuolen nauruun:D:D:D

 

tupsukka.jpg

Kotosalla yhden pipon neuloin. Suden silmukoiden Suden neuvosta osasin tilata tätä lankaa,jota kaipasin lisää. Kiitos Sude.

 

lasit.jpg

Mulla on ollut kiirettä ja tapahtumia koko viikon,että en ole ehtinyt tätä blogiakaan niin päivitellä. Eilen illalla oli seurakuntamme rukousilta meillä. Oli kyllä niin ihana ja lohduttava ja mielenkiintoinen ilta. Näitä rukousiltoja on kerran kuukaudessa aina kerrallaan neljässä eri kodissa yhtaikaa. Kuka nyt on halunnut tälläisen illan kotiinsa ottaa.Ei muuten väki mahtuisi ,jos vain olisi yhdessä kodissa. On sovittuna,että ei niin kovin tarjoiluja,ei ainakaan paljoa,ettei kenellekkään tule painetta ja stressiä tarjoilusta. Minä sitten laitoin vain mehua ,keksiä ja piirakkaa.

 

keksi%C3%A4.jpg

Vasemman puoleisia kivoja piparin makuisia keksiä ostin yhtenä päivänä. Ovat varmaan jotain uutuuksia,kun en ole ainakaan aikaisemmin tuollaisia kaupassa huomannut.

 

mustapiiras.jpg

Tässä mustikka piirakka vaniljavanukkaassa.

 

puluja.jpg

Terassia pitäis vielä siivota talvikuntoon. Vasta vähän joitakin kukkia olen vienyt pois ja nämä puluset halusivat sieltä lämpimään sisätiloihin:)

 

punatulkut.jpg

Porraspäähän on sen sijaan lennähtänyt punatulkkuja.

 

Oikein Hyvää ja levollista Pyhäinpäivää juuri Sinulle!

Kiitos käynnistä.T.Intsu