Kiitos kaikille tsemppauksesta kaatumisen johdosta. Mä tosiaan pääsin kuin säikähdyksellä ,vaikka siinä ois ollut aineksia pahempaan,paljon pahempaan. Ei enää paljoa edes jomottele. Mulla on sellainen mentholin tuoksuinen linimentti,jolla itseäni voitelen vähän sieltä täältä. Se on tehokas. Mä luulen,että sitä käytetään ravihevosille,kun ovat revähdyttäneet lihaksiaan. Niin että hevosvoide:) Alkaankohan minäkin nyt isänpäivän tienoilla hirnahdella:D

 

tyynyliina.jpg

Tekaisin pikkutytölle tyynyliinan. Tää on luonnossa kivan vaaleanpunainen. Laitoin kuvat ja tekstin ensin ja sitten ommella surautin. Joulupukin matkaan tääkin lähtee. Pienet eivät onneksi osaa täällä käydä,niin voi näyttää. On kiva,kun se kouluni nyt jo on tuonut uusia ulottuvuuksia töihini.

 

appelsiinikakku.jpg

Isänpäivää ajatellen olen leiponut jo eilen ja tänään pitää leipoa lisää. Tää on appelsiinikakku ja suklaisen kuorrutuksen koristeineen lisään myöhemmin. Tein vaihteeksi tälläiseen suorakaiteen muotoiseen vuokaan.

3 kananmunaa ja 2dl sokeria vaahdoksi. Vaahtoon lisätään 0,5 dl kumaa vettä ja 75g sulatettua voita. Sitten jauhoja 3,5dl joihin on sekoitettu 2,5 tl leivinjauhetta ja 2tl vanilliinisokeria. Lopuksi yhden appelsiinin puristettu mehu.

 

puolukkatorttu.jpg

Kääretorttu,täytteenä kermavaahtoa ja sokeroituja puolukoita. Minulla on pakastin niin täynnä marjoja,että pullaa ei voi leipoa,eikä limppua,kun ei pakastimeen sovi. Minään vuonna meille ei ole siunaantunut marjoja niin paljon kuin tänä vuonna. Koko ajan niitä hyödynnän ja jospa pian sais leivottua pullaakin. Tänään tein mustikkakiisselinkin jälkkäriksi.

 

punamarjapiiras.jpg

Niin ja punaviinimarjatortun vaniljakastikkeessa. Isänpäiväkakkuun taidan laittaa täyteeksi  mm.mansikkaa.

Oikein Ihanaa Isänpäivää ihan jokaiselle! Kaikillahan meillä on isä,toisilla läsnä ja toisilla jossain muualla. Minun isäni on ollut Taivaan kodissa jo 40v.

Kiitos käynnistä! T.Intsu