Vieraani ovat hiljattain lähteneet ja päivä kallistunut iltaan ja tuota pikaa yöksi. Vähän päivitän tätä ja nukkumaan olen menossa sitten minäkin. Iltalääkkeet jo otettuna ja yhä taistelen flunssan kanssa,joudun kyllä menee uudelleen lääkärin vastaanotolle. Ääni on ollu poissa koko viikon,mutta just syntymäpäiväkseni tuli takaisin. Tai osittain tulee. Se on painuksissa silti yhä ja välillä murahtelee,kuin murrosikäisellä pojalla:D Hyvä tavaton tätä syntymäpäivääni! Nyt mä sitten täytin pyöreitä,siis 3kertaa 20v. Voi kamalaa lukemaa!! Intsu 60v,ei voi olla totta. Ihmettelen mihin vuodet niin livisti ohi!? Mä en ajatellutkaan pitää juhlia,en ole juhlaihminen. Omat lapseni perheineen vaan kahvitella. Kyllähän tänne muitakin väkeä eksyi,mutta sillai sopivasti.

 

perhekuva.jpg

Tää on vanha kuva. Siinä on alkuperäinen ydinperheeni. Velipoika toi tään kuvan mulle suurennettuna ja kehyksissä tänään. Siinä vasemmalta veljeni Jouko,minua 6v vanhempi,sitten äiti ja isäkin ja keskellä murkkuikäinen Intsu 13v:)

 

voileip%C3%A4k..jpg

Tottakai mä vieraisiin olin varautunut ja onhan pelkästään omaakin perhettä paljon. Eilen tekaisin tään voikkarin.

 

perhoskakku.jpg

Jonkun kummallisen täytekakun.

 

suklaahyydyke.jpg

Suklaahyydykkeen. Muut leipomukset olin onneksi tehnyt pakastimeen ennenkuin tulin näin kipeeksi.

 

juhlap%C3%B6yt%C3%A4.jpg

Siinä osaa kahvipöytää ja ystävältäni saamat ihanat ruusut. Lahjojakin olen saanut vaikka mitä,mutta en mä niitä lähtenyt kuvaamaan,vain kukista otin kuvia.

 

papin%20kimppu.jpg

Seurakuntani pappi toi näin hurmaavan kimpun. Sain seurakunnaltani myös kirjan. Sellaisen paksun ja hienon hartauskirjan. Hän oli kirjoittanut sen eka sivulle saatesanoja:

"Sillä me olemme Hänen tekonsa,luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten,jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut,että me niissä vaeltaisimme." Ef,2:10

Sitten hän oli kirjoittanut vielä ajatuksen,joka mielestään sopi juuri minulle.

" Jokaisen ihmisen tehtävänä on olla alkuperäiskappale itsestään"

Tätä mietin miks sopi erityisesti minulle olenko mä muka jotenkin niin persoonallinen tapaus:D:D

 

begonia.jpg

Tälläisen kauniin ruusubegonian sain. Se menee kohta terassille kukkimaan:) Tästä tiedän,että tätä ei saa kastella liikaa. Mulla on näitä ollutkin ja olen onnistunut pitämään hengissä,ihme kyllä.

 

mustasilm%C3%A4susanna.jpg

Veljeni toi monta muutakin lahjaa,kuin sen vanhan perhekuvan,ihan liikaa lahjoja. Häneltä ja perheeltään sain tään mustsilmäsusannan. Etsimme nyt sitten tälle köynnökselle sopivan ruukun ja paikan.

Veiljeni oli korttiinikin kirjoittanut ihanasti:" Elämä on suuri lahja,jota olet saanut nauttia 60v. Saat kiittää menneistä päivistä,Jumalan huolenpidosta,perheestä ja ystävistä,kaikista ajallisista lahjoista, mutta enenkaikkea lahjoista Jeesuksessa Kristuksessa. Saat kiittää tästä päivästä ja tulevista,jotka ovat Korkeammas käres."

tv .veljesi Jouko

 

Annikan%20ja%20Jonin.jpg

Yhä vaan ihania kukkia. Kyllä mä niin innolla hyörin puutarhassa heti kun terveys antaa myöten

Yksien ihanien ystävien koritista löysin tälläisn ajatelman:

"Varsinkin viimeaikoina on huomattu,puhuttu ja huhuttu,kuinka tärkeetä meidän aivoille ja koko kropalle on käsityöt,varsinkin villasukan kutominen-hartiahuivin tekeminen-tiskikukasta puhumattakaan-nutut,myssyt,pikkutossut-mitä ikinä teetkään tärkeitä ovat. Vanha kiinalainen sananlasku taas väittää,että puutarhanhoito on kaikkein tärkeintä. Mutta mikä sitten onkaan se kaikkein täkein asia,Se on se,että nimemme on Taivaassa Elämän Kirjassa."

 

Lissuruusu.jpg

Oi ihanaa ruusun väriä!

On ollut niin ohjelmaa,että kässysitä taas enempi sittenkun täältä juhlahumusta arkeen laskeudutaan;)

Laitan vielä teille matkaevääksi psalmin kohdan,jonka veljeni vielä halusi minulle jättää. Psalmi 103: 1-5

" 1. Daavidin psalmi. Ylistä Herraa minun sieluni ja kaikki mitä minussa on hänen pyhää nimeään.

2.Ylistä Herraa minun sieluni,äläkä unohda mitä hyvää hän on tehnyt.

3. Hän antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi.

4. Hän lunastaa sinut elämäsi turmiosta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella.

5. Hän tyydyttää sinun kaipauksesi hyvyydellään ; sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotka."

 

Kiitos kun jaksatte täällä yhä käydä ja ennenkaikkea kiitos ihanista kommenteista. T.Intsu