Meillä on tänäiltana kotirukousilta. Seurakunnassamme on kerran kuukaudessa kotirukousiltoja aina neljässä eri puolilla olevassa kodissa samaan aikaan. Kuka on halunnut tämmöisen illan kotiinsa ottaa. Tottakai mä halusin ! Nämä ovat olleet ihania iltoja ja aina on saanut arjen keskelle jotain "matkaevästä" ja virkistäytynyt. No mä sitten olen värkännyt tarjottavaa. On toivottu,että vain vähän tarjottavaa ja ei ole pakko ollenkaan,että ei kenellekkään emännälle tule stressiä. Tottakai mä jotain haluan tarjota mehun kera.

 

mummotorttu.jpg

Tein taas mummin omenatortun. Laitanko vieläkin ohjeen,niin ei tarvi sitä yrittää sivupalkista etsiä. Ensin tehdään ohut sokerikakunpohja vuoalla mistä tulee syvennys keskelle. Kai se vois olla yhtä hyvin tasreunainenkin. Sitten pikkuisen kostutin appelsiinimehulla Ja raastoi kakun syvennykseen 2 omenaa. Ketetään kattilassa kermakuorrute,3 kananmunakeltuaista,hiukan vajaa 1dl sokeria ja 2dl kermaa. Koko ajan sekoitetaan muutaman minuutin keihumisen ajan kunnes seos vähän sakenee. Keittämisen jälkeen lisäsin 1tl vanilliinisokeria ja laitoin kuorrutteen kakun päälle. Päälle voi laittaa koristeeksi mitä vaan mielikuvitus keksii. Kakun jähdyttyä tälläkertaa raastoin sen päälle maitosuklaata.

 

ohjekirjat.jpg

Siis minähän olen tässä syksyllä saanut Vanhalta Rouvalta näin monta ihanaa leivontakirjaa ja katselinkin tuosta kirjasta:Koko Suomi Leipoo,niin hyvän näköisen vadelmakakun ohjeen. En vaan nyt sitten kuitenkaan jaksanut uuden kokeiluun. Olen väsyksissä ja ois pitänyt sitä varten kauppaankin lähteä. Katsotaan,josko teen jouluksi. Oi,oi, ohjeita mulla on!

 

voikut.jpg

Just voileipiäkin värkkäilin ja laitoin jääkaappiin iltaa odottamaan. Ei mitään erikoisia. On mulla tuulihattuja ja keksejäkin,joten eiköhän tarjoilua ole ihan riittämiin.

 

TERHIN%20ENKKU.jpg

Minulle on postipoikakin viimeaikoina kuskannut kaikenlaisia lahjoja ihanilta blogiystäviltä! Tesalta sain tuon väriä vaihtavan aivan ihastuttavan enkelin. Kuva ei anna edes aavistusta sen kauneudesta mitä se oikeasti on. Nuo pikkuenkelit ovat nekin Vanhalta Rouvalta.Minä olen ollut aivan hölmistynyt ja mykistynyt,että mulle lahjoja,kun ei edes mikään merkkipäivä ole ollut!

 

muliinilangat.jpg

Terhin paketista löytyi myös kirjontalankoja kasa. Tuossa ei ole kaikki,kun osan olen jo käyttänyt. Ne tulivat kuin tilauksesta tarpeeseen. Kiitos,kiitos teille ystävät!

 

 

h%C3%A4rp%C3%A4kkeet.jpg

No,hairahduin mä itsekin ostamaan itselleni tämmöset kristallihärpäkkeet. Olivat minusta kauniit ja mulla oli ennestään tuollainen teline mistä sain ne roikkumaan.

 

joulukalenteri.jpg

Sitten kuulkaa tämä sokerina pohjalla. Tämän joulukalenterin sain vanhimmalta tyttäreltä ja perheeltään Etelä-Suomesta. Siinä on kuin kanavatyö kehyksissä,mutta se on pahvia,on vain kanavatyön näköinen. Se on muhkurainen joten mitä ihmettä mahtaa luukuista paljastua:)

Meillä on hauska ja suloinen muisto joulkalenterista meidän lapsilla. Olen voinut sen täällä joskus kertoa.En muista oliko meillä jo neljä lasta silloin vai kolmeko vasta. Mutta lapsilla oli joulukalenteri,en muista sitäkään oliko kaikilla oma,tuskinpa vaan ja varmaan kuvakalenteri. Huomisin oli joulukuun eka päivä. Me sitä vasten yöllä herätään mieheni kanssa keskiyön jälkeisinä tunteina,että mikä ihmeen meteli meidän talossa on. Joo, vanhin lapsistamme oli herättänyt nuoremmat ja kaikki ylös katsomaan joulukalenterin luukkua!! Lapset olivat innoissaan ja riemuissaan. Niin,nyt se on hauska ja suloinen muisto. En mä nyt tiedä oliko se silloin niin suloista,kun uni ois ollut parhaimmillaan ja piti nousta ja työlästä saada taas se ylikierroksilla käyvä porukka unten maille:) Olen ajatellut,että osaako tämän päivän lapset innostua niin pienestä,kuin vaikka tontun kuvasta joulukalenterissa,nyt kun on kaiken maailman hienouksia joulukalentereissa. Mutta tiedättekö mitä,mulla on vaikeuksia saada itseäni pideltyä tuon "kanavatyökalenterin" kanssa. Millään ei meinaa jaksaa odottaa joulukuun ekaa päivää. Mä olen yhtä täpinöissäni,kuin pieni poikani,joskus kauan,kauan sitten:)

Kiitos käynnistä ja kommenteista! Halauksin:Intsu