Jotkut teistä kyseli osaako se minun Saku- sammakko ennustaa säätä. Tottahan toki. Minä menin kyselemään siltä säästä ja tiedättekös mitä tuo sanoi?. Sanoi,että,jos juhannuksena on lunta katolla,niin sitten sitä on maassakin:D Näin Saku ennusti:)

Voi mistähän alkaisin tarinoida. Ehkä aluksi ne ainaiset käsityöyt:)

 

A-sukka.jpg

Ensin tavallistakin tavallisemmat sukat kokoa 36. Mulla oli kahta seiskaveikkaa. Yksiväristä ja raitaa.

 

ketjuvirkkaus.jpg

Voi,voi ,minun harjoittelu ketjuvirkkauksesta villakankaalle. Kuinka tään piti olla niin vaikeaa. Olen luullut,että virkata osaan vaikka silmät kiinni,mutta tätä lajia virkkausta oli eka kokeilu. Mulla oli vähän huono kangaskin,joka venyi. Mutta jos ois saanut neulalla tehdä ketjupistoja,niin hups vain se olisi tethtynä. Vaan siinähän se juju on,että oppii koko ajan uutta,kokeilee eri kankaille,harjoitelee.

 

Tuula%20Portin.jpg

Sitten siirrytään vilkkaaseen viikonloppuun. Meillä oli seurakunnassa naistenpäivä lauantaina. Se oli klo12.00-16.00. Väliajalla ruoka ja ajttelin,jos olen kovin väsynyt,niin lähden väliajalla kotiin. Meillä oli pääpuhujana Tuula Portin os Polvi. Meidän paikkakunnalta Miss Suomi vuodelta 1986. Yhä 50-vuotiaana hän on tavattoman kaunis. Kuva nyt ei tee oikeutta. Hän lauloi ensimmäisessä osiossa monia aivan ihania lauluja uudelta levyltään. Esim tämän Pekka Simojoen tekemän Hymnin,jonka kertosäe on tämä:

Sama vanha ristinpuu,kaiken ylle kaareutu. Risti vain,ei kestä mikään muu

Ei ole muuta pysyvää ,jälkemmekin häviää. Risti vain jäljelle jää.

 

kyntelikk%C3%B6.jpg

Sitten meillä oli tunnin väliaika,jolloin oli todella maukas,miesten laittama ruoka:) Väliajalla sivuhuoneessa sai askarrella kynttilöihin semmosia enkelin siipiä. Mä en viitsinyt askarrella. Sitten eteisessä oli pienimuotoinen kirpputori Nepalin köyhien tyttölasten koulunkäynnin hyväksi.

Väsynyt toki olin,mutta en millään malttanutkaan lähteä kotia ja hyvä niin.,sillä paljosta olisin jäänyt paitsi.

Toinen osio alkoi hyvin pienimuotoisella taukojumpalla,se oli ruuansulatusjumppa:)

Sitten Tuula taas astui lavalle. Hänen puheensa aihe oli masennus. Hän piti siitä hyvin kattavan ja moipuolisen puheen. Tuulalla on ollut ja on värikäs ja monipuolinen elämä. v1986,hän siis valittiin miss Suomeksi,siihen on kuulunut vaikka mitä kiertuetta ja tehtävää,muta ei hän niistä sen kummenmin. Sitten 1989 yllättäen hänen veljensä teki armeijassa itsemurhan. Sen jälkeen Tuula monien etsintöjen ja taistelujen kautta 1990 kotonaan teki ratkaisun. Polvistui kotisohvan äärllä,pyysi syntejä anteeksi ja antoi elämänsä Jeesukselle. Tätä kertoessaan hän aivan säteili. Paras asia hänen elämässään. Hänellä ja miehellään on kolme lasta,joista keskimmäisellä Alina 18v on keskivaikea kehitysvamma. Mutta Jumalan apu on ollut suuri hänen ja koko perheen elämässä.

 

toiselta%20puolen.jpg

Lopuksi oli kakkukahvit. Ja katsokaas millaiset. Molemmin puolin pöytää oli toinen toistaan maistuvampia kakkuja!

 

t%C3%A4yttiksi%C3%A4.jpg

Itseasiassa niin monia,ettei millään kaikkia edes jaksanut maistaa. Voi että oli ihana päivä kaikkineen.

 

Eilen sitten olin seurakunnassa taas. Väsyny olin,mutta ei millään malttanut olla pois. Siellä oli Ukrainasta,Slovenskin seurakunnan pastori Alekxander Pavlenko puhumassa. Terroristit olivat kiduttaneet ja tappaneet hänen kaksi poikaa,polttaneet hänen huonekaluja valmistaneen yrityksen,jossa oli ollut 120 työntekijää ja hänenkin henkeä oli uhattu. Hänen tarinaansa kuunteli aivan kyynelsilmin,kuinka hän silti todisti Jumalan rakkaudsta ja huolenpidosta. Kehotti meitä muitakin pitämään kiinni Jeesuksesta ja Jumalan armosta. Sanoi,että erään kerran hän saaTaivaassa nähdä poikansa.

 

el%C3%A4ke.jpg

Tää mun postaus on nyt vähän sekava,on juttuja laidasta laitaan ja viimeisenä tuo yllä oleva ilmoitus. Nimittäin mieheni kauhuksi posti toi Kelalta hänelle tuollaisen ilmoituksen!! Häneen näytti kolahtavan tuo sana vanhuuseläke. Hän,joka omasta mielestään on kuin nuorukainen vasta!! Hän on muutaman päivän nieleksinyt tuota asiaa,ei hän töitä silti meinaa lopettaa. Tuumasi sitten,etteihän sitä kovin korkealta pudonnut kuin matolta lattialle.(minä kyllä näin,että hänen eko kyllä sai huomattavasti suuremman kolauksen)

No minä nyt jatkan eläkeläispapan kanssa tätä viikkoa eteenpäin.

Kiitos käynnistä ja kommenteista!T.Intsu