Isännän kanssa ollaan lähdössä viikonlopuksi pienelle reissulle,tuonne 400km päähän eteläiseen Suomeen. Toki siinä sopivasti Tampereen messutkin katsastamme.Ensin alkuperäinen suunnitelma oli monestakin syystä lähteä lauantaina. No,sitten se vaihtui perjantaiksi ja sitten isäntä taas sanoi toissapäivänä ,että lauantaina lähdetään. No,mitä ollakaan,kun hän eilen tuli töistä illalla,niin ilmoitti,että huomenaamulla yhdeksältä lähdetäänkin ! Voi,minä olen soittanut sekä kyläpaikkaan,että koiran hoitajalle edestakaisin! Mulle tuli vähän kiirekin. Minä nopeesti vielä kaupassa käymään ja aptekista lääkkeitä,että riittävät,kun mun lääkerepertuaari on melkoinen. Kotona olen pakkaillut kasseja,vaatteita hygeniatarvikkeita,ne lääkkeet,tuliaisiakin ja tietysti matkakäsityöt. Viitisen tuntia autossa tullen mennen,niin koska muulloin on niin kauaa aikaa istua yhteen menoon käsityön kanssa! Piti illalla parit housunpuntitkin lyhentää,vähän siivoilin ja leivoin mukaan pari piirakkaakin. Nyt on kaikki valmiina,ei muutakuin isäntää odottelen työmaalta. Pitihän hänen nyt sinne vielä kolmeksi tunniksi mennä,mutta lupasi,että yhdeksältä on lähtö.

2061217.jpg
Tässä tuliaisiksi leipomat piirakat. Makea toinen ja suolainen toinen. Foliovuokiin tein,että on helppo ottaa mukaan. Makea piirakka on tavallinen tosca-piiras.Suolainen on kinkku-paprika-juustopiiras.Suolaiseen piirakkaan tein pohajan tavallisen piirakkapohjan tapaan. Sitten tein täytteen kulhoon. Kinkun kuutioita noin 100-150g, puolikas pieni parika kuutioina, 2dl juustoraastetta, 1prk raejuustoa ja 4 kananmunaa. Ainekset sekoitin keskenään ja levitin piiraan päälle ja uuniin.

2061218.jpg
Nyt aamupimeässä kävin ottamassa kuvan porraspäälyhdystäkin. Niitä on itseasiassa kaksi tuollaista samanlaista. sain ne vihdoin paikoilleen,mutta kun vasta täänviikon aikana siitä pelargoniat rupsahti. Laitoin mä maassa olevaan ruukkuunkin kanerva-asetelmankin,mutta ei siitä näin pimeessä saanut kuvaa. joskus toiste,jos muistan. Siinä ruukussakin oli ollut pelargonioita.

2061219.jpg
Sitten vielä tää,sain tälläisen tunnustuksen  Tulihan Tehtyä blogin Tesalta! Kiitos,kiitos Tesa!!  Mutta kuinka ihmeessä mun blogi nyt ketään inspiroi!? Tään tunnustuksen saa ojentaa viidelle henkilölle eteenpäin.
 Tää on niin tosi vaikeaa,että mä yleensä en edes tunnustusia jatka,kun kyllä on niin valtavasti ihania inspiroivia blogeja! Mutta jos nyt jonkun sitten valitsen,yritän katsoa sellaiset,joilla tätä ei vielä ole,mutta ansaisisivat kyllä.
1. Maikkilin Herkkukyökki   Aivan ihania leivonnaisia,koruja ja muutenkin ihanan tuntuinen ihminen.

2. Seijasiskon Neuleblogi   Saat arvata miksi sinut valitsin.? Oisko osasyynä yks puhelinsoitto,jonka tässä taannoin sain!!

3. Sipin silmukat   Ihana monipuolista osaamista ilmentävä blogi.

4.Mallin lykyt    Hienoja nukkeja,söpöjä lapsenlapsia ja koska Malli on ystäväni.

5.Aititati   Paljon hienoja ja erilaisia käsitöitä.

No niin, ei muutakuin kivaa viikonloppua jokaiselle!