Eilinen päivä meni tosi vilkkaasti kaikenmoista puuhatessa. Piti hypätä asioilla, kotona sitten leivoin ja illalla oli vieraitakin. Mä olen aloitellut jo vähän joulunkin leipomisia. Kaikki lapsemme perheineen tulevat jouluksi meille ja kun meitä on paljon,niin ruokaa ja kaikenlaista tarjottavaakin pitää olla paljon ja siksi aloittelen valmistelut ajoissa. Suurimman osan lahjoistakin olen jo hankkinut. En halua viimehetken ruuhkiin kaupoissa. Paketointiurakkaa nyt olisi.

 

Tässä ne eiliset aikaansaannokset. Aika paljon pipareita, sitten joulutorttuja ja kinkkurullia. Mä en käytä joulutortuissa luumuhilloa,niinkuin kuuluisi,kun ei siitä oikein tykätä. Mulla oli nyt noihin vadelmasta hillo.

 

Olen ennenkin kertonut,että kun leivon,niin silloin teen myös samoilla uunin lämpimillä jotain ruokaa. Tälläkertaa paistoin pelillä lihapullataikinasta tehtyjä puikuloita. Ulkonäkö ei ole paras mahdollinen,mutta maistuvaa oli.

 

Kyllä mulla neulepuikot tai virkkuukoukkukin heiluu yhä. Tässä miesten tavallistakin tavallisemmat villasukat.

Reippaan tunnin kuluttua lähden ajelemaan Kauhavalle. Ensin kierrän kylää ja poimin ystäviäni kyytiin ja menemme Käsityöklubiin. Tälläkertaa meillä on siellä pikkujoulu. Jokaisella on pieni lahjapaketti mukana,jotka sitten toisillemme jaamme. Kangas-Aitalla on muutenkin aina niin hyvät tarjoilut,että siihen ei mitään extraa tarvi,mutta luulenpa,että pikkujoulun kunniaksi siellä on vielä pipareitakin.Muilta osin tää kerta ei siellä poikkea tavallisesta. Käsitöitä teemme vimmatusti ja katselemme malleja toinen toisiltamme ja ilmapiirin täyttää iloinen puheensorina. Siellä on aina tosi kivaa.

Rentouttavaa viikonlopun viettoa jokaiselle!