Pyhänaika mennä hurahti joutuisaan,niinkuin kylläkin muutkin päivät. Tänään illalla taas menen seurakuntani Lähetyksen Käsityö ja Askartelupiiriin ja sen vuoksi olen puuhaillut noitten tuoksupussieni kanssa.

 

Tälläisen sinikukkaisen pussukan vielä virkkasin. Laitoin sen tuohon auki,että näkee miten mä varren olen virkannut,jos joku muukin haluaa tehdä. Sitten Seinäjoelta Enkelin Eväspussista ostin nuo pienet pussukat laventelin tuoksua. Ne  tuoksut ovat nyt noissa puseissa pieninä kiteinä. Sitten kun pussukkaa vähän avaa,niin ihana laventelintuoksu alkaa levitä.

 

Tässä olen laittanut tuoksut jo sisälle ja vien nää jo illalla myyjäisiä varten seurakuntaan. Myyjäiset ovat vajaa kahden viikon kuluttua. Tossujakin alkaan kohtapuoliin taas neuloa ja sitten yritän saada mallin vaihe vaiheelta tännekin. Minä nimittäin saan tossuihin tarvittavaa pitsiä tälläviikolla,jonka ihana blogiystävä on minulle hankkinut Tallinnasta! Kiitos! Olen niin iloinen,kun sitä pitsiä en täältäpäin ole aikoihin löytänyt. Mitä tossuja olen myyjäisiä varten vienyt,niin ne eivät ole ehtineet myyntipöytään,vaan kaikki on jo ostettu:) Joten lisätarve on!

 

Lauantaina isännän kanssa oltiin Seinäjoella ja mä koetin isännyyden päätä saada käännettyä,että laitettais vessaan tälläinen kuviolaatta. Muu osa tuollaisesta vaaleaa melko yksiväristä. Tätä on saatavilla sinisenä ja beigenäkin ja me todennäköisesti laitettais se beige.

 

Tuohon enkkulaattaan kuuluu myös tälläinen boordi. Minä joka olen niin yliromanttinen,niin tää olisi just mun näköistä.

 

Samalla reissulla kävimme kansalaisopiston kevätnäyttelyssä. Olihan siellä kaikkee,mutta ilmeisesti niin omahyväinen mä olen,että ajattelin,että kyllä omalla paikkakunnalla on aina ollut vielä hienompi näyttely :) Meidän paikkakunnalla on vasta seuraavana viikonloppuna. Nää nyplätyt työt mitä oli aika paljon ja monenlaisia olivat kyllä upeita. Minä itse en ole koskaan pitsiä nyplännyt.

 

Siellä oli tehty kauniita lampunvarjostimia,joista yksi kuvassa ja ihania hardangerliinoja.

 

Monia mielenkiintoisia huopatöitä näkyi,kuten nää hauskat töppöset.

Tässä tälläinen taideteos. Taideteoksia oli valtavan paljon minun mielestä ja ihan kaikennäköisiä. Minua kiinnosti erityisesti kankaista tehdyt,upeat,kolmiulotteiset taulut,joita näin. Semmosta olisi kiva kokeilla. Siellä Seinäjoen kansalaisopistossa opiskellaan myös niin paljon sellaista mitä nyt ei oikein saa kameralla kuvattua. Musiikkia,mm.14 eri kieltä voi opiskella ,oli kirjallisuuspiiriä ym. Erityisesti mä ihailin siellä ystävieni tekemiä nukkeja ja nukkekoteja.

Nyt pitää mennä ruuan tilannetta katsomaan. Perunat porpottaa hellalla,jauhelihapaistos uunissa. Laitan joka päivä päivällä remonttimiehille ruokaa,joita on vaihteleva kokoonpano. Nyt siellä on mieheni ja poikani lisäksi pari sähkömiestäkin.Näin se viikko on täysillä pyörähtänyt käyntiin.