Minä toisinaan niin kovasti innostun tekemään kanavatöitäkin. Niin ajattelin,että kuvaan kanavatyötauluni kaikki yhteen postaukseen mitä tällähetkellä on kotonani. On niitä mökilläkin ja muuallakin,mutta tässä tulee kotona olevia. Vaikka niitä on silloin tällöin täällä jo vilahdellutkin,niin nyt kaikki samaan postaukseen tarinoiden kera.

 

aloitettuna-normal.jpg

Tässä on uusi keskeneräinen taulu tulossa,jota on vasta vähän aloitettu. Sillä ei ole olemassa mitään takarajaa ja voi mennä vuosi pari ennenkuin on valmis,sillä teen piston silloin,toisen tällöin. Tää on suuri kooltaan ja mä olen ostanut tämän Sulo Vileenin iskiessä minuun:D Olin kehystysliikkeessä muun taulun kanssa,niin myyjä sanoi,että hän myi loput kanavatyöpohjat lankoineen puoleen hintaan. No pakkohan mun oli kaikkein suurin ostaa. Suuressahan tuli eniten säästöä,en tiedä meneekö se niin Ojalan laskuopin mukaan,mutta Intsun logiikan kyllä:D

 

Laiva-normal.jpg

Tää taulu on eteisen seinällä ja olen pistellyt tätä toipuessani isosta leikkauksesta. Siinä pursi on myrskyävällä merellä. Näinhän se itsekunkin elon pursi on välillä myrskyssä.

 

orvokukat-normal.jpg

Samalla seinällä on myös tää pieni orvokkitaulu. Mä harvoin teen pientä taulua. No,on tääkin sellaisen A4 kokoinen. Tämän mä tein kokonaan alusta loppuun yhtenä sateisena juhannuksena mökillä.

 

heppaty%C3%B6-normal.jpg

Niinikään eteisessä toisella seinää myöskin tämä. Tämän pistelin siihen aikaan,kun vanhempi tyttäreni oli aivan heppahullu.Pitkään tämä olikin hänen huoneensa seinällä. Tosin nyt siitä on jo pitkästi yli 20v. Tää onkin ollut yksi haastavampia töitä. Haastetta on aina,jos on kauniit kasvot,silmät tehtävänä ja tässä vielä kaikki yksittäiset suortuvat hepan harjassa,koiran turkissa,tytön hiuksissa ja aurongon säteet. Niitä on haastavaa yrittää langalla maalata.

 

haniasta-normal.jpg

Sitten vielä on yksi taulu eteisen seinällä ja se on kukkataulu. Sanon tätä maailman matkaajaksi. Olen ostanut pohjan joskus Kreetalta ,Hanian kaupungista. Sitten olen pistellyt taulua kodin lisäksi ainakin Teneriffalla,oisko Turkissa ja Italiassakin:)

 

Kauriit-normal.jpg

Seuraavana esittelyvuorossa ,kauriit juomassa. Tuossa on kuvattuna juuri sellaista syksyn ruskaa,josta niin tykkään. Tämä taulu on takkahuoneessa. Samoinkuin seuraava,mutta eri seinällä.

 

musta%20joutsen-normal.jpg

Tämmönen musta joutsen,josta mä en yhtään tykkää,mutta kun jostain sain lahjaksi tään pohjan,niin onhan mun pitänyt sekin tehdä.

Seuraavaksi pari taulua keittiöstä.

 

hedelm%C3%A4tarha-normal.jpg

Tämän pohjan vanhempi tyttäreni on minulle tuonut joskus Tukholmasta. Mä itse tykkään tästä hedelmäkorista kovasti.

 

kukkaistaulu-normal.jpg

Vielä toinen keittiön kanavatyötaulu ja se on kukkatulu. Täänkin pohjan olen joskus saanut lahjaksi.

 

lintutytt%C3%B6-normal.jpg

Sitten siirryttiinkin olohuoneeseen ja siellä ensin  tämä lintuja ruokkiva tyttö. Tää on niitä tauluja myös,joita olen pistellyt leikkauksesta toipuessa samoinkuin seuraava. Tässä taulussa oli myöskin haastetta erikseen pistellä nuo monet leijailevat lumihiutaleet.

 

lintu%20jatytt%C3%B6-normal.jpg

Sitten lintu ja tyttö. Tykkään tästä kovin,tykkään tään värisävyistäkin.

 

jeesuksen%20lapset-normal.jpg

Tästä ei ole varmaan kuin pari vuotta , kun tämän sain valmiiksi. Tää taulu on mulle rakas,koska siinä Jeesus siunaa lapsia. Äiti tuo lapsiaan Jeesuksen tykö. Hänellä on kuten minullakin viisi lasta ,kaksi tytärtä ja kolme poikaa. Samalla tavoin minäkin haluan päivittäin tuoda lapsiani ja heidän perheitään Jeesuksen siunaukseen ja huolenpitoon.

 

keltapohjainen-normal.jpg

Sitten edelleen olohuoneen seinällä on tämä ruusutaulu. Yksi niistä harvoista pienemmistä tauluista

suuri%20joutsentaulu-normal.jpg

Edelleen olohuoneen seinällä tämä suuren suuri joutsentaulu. Tällä on hauska tarina. Olin kauan aikaa mielinyt tuota taulua. Erään kerran olemme menossa Helsingin Wanhaan satamaan kädentaitojen messuille,tyttäreni,minä ,vävy ja mieheni.. Miehet jätti portilla meidät  naiset autosta,että saamme jo mennä ja lähtivät etsimään autolle parkkipaikkaa. Niin tyttären kanssa maksoimme liput ja sisälle. Heti sisäpuolella näin kanavatyökauppiaan,jolla oli tuo minun himoitsema työ. Silmiäkään räpäyttämättä minä tein kaupat. Tytär alkoi sanoa,voi äiti,sä olet toivoton. Just ja just päästiin sisäpuolle,kolme isoa hallia kiertämättä,miehet vasta etsii parkkia ja sulla on jo rahat menny:D:D

 

iti%20lapsineen-normal.jpg

Sitten nää pari viimeistä taulua on makuuhuoneemme seinällä. Oisko mä tämän tehnyt noin vuosi sitten,äiti ja lapset.

 

tytt%C3%B6%20siunaa-normal.jpg

Pieni tyttö siunaa aamiaisen ja päivänsä. Pikkuisen koiruusen ja kisulin tekee myös mieli aamiaista. En osaa sanoa mikis,mutta tästä taulusta tulee nuorin tyttäreni aina mieleen.

Siinäpä ne. Kiitos,jos jaksoitte lukea/selata loppuun aivan tylsistymättä.

Kanavatyötaulut eivät ole yhtään muotia,eikä ne tietysti oikein sovikaan,jos koti on sisustettu hyvin modernisti. Mutta mä tykkään,mun tyyli on kaiketi vähän maalaisromanttinen ja mä viis veisaan mikä nyt ois muotivirtaus:D

Mukavaa loppuviikkoa! Intsu