Mä olen aivan lopen kyllästynyt sateisiin,kun ei tahdo nykyään olla päivääkään ettei sataisi. Mutta minkäs mahtaa,tähän on tyytyminen. Onhan hyvä syy olla sisällä,vaikka sohvan nurkssa käsityön kanssa,vaikka mitään valmista en olekaan saanut aikaiseksi. Virkannut olen kyllä ja eiköhän ensikerralla joku työ valmiskin ole.

Kosotäti sanoi,että mulla on kaikki peukalot,viherpeukalo,jauhopeukalo ja kässypeukalo! Oih,kun minä olin tästä kehusta polleeta ja esittelin ylpeänä sitä kirjoitusta miehellenikin. Koetin itsetuntoani näin pönkittää. Vaan romahdus maan pinnalle tuli,kun mun mies sanoi,että: joo,on peukaloita,mutta kun ne ovat keskellä kämmentä:D:D

 

lihapasteijat.jpg

Viime viikolla mä leivoin kahtena päivänä. Toisena enempi makeaa ja toisena suolaista. Tässä lihapasteijoita. Valmiista voitaikinalevystä. Täytteenä riisipuuroa,kinkkua ja paprikaa pieninä kuutioina.

 

kinkkupiiras.jpg

Kinkkupiirakka. Tässä täytteenä kinkkua,yksi pieni sipuli pilkottuna,paprikaa,2kananmunaa,1,5dl juustoraastetta ja 1prk kermaviiliä.

 

tiikerikakku.jpg

Sitten vielä tiikerikakun. Tein vaan tälläkertaa suorakaiteen muotoiseen vuokaan.

 

kahvikuppikukat.jpg

Mulla on jonkun verran orvokkeja ja muutama niistä hyppäsi kuppiin.

Viikonloppuna on ollut kaikenlaisia juhlia. Joo ja mä etukäteen kuvittelin viettäväni päivää juhlissa. Noh,ei siitä mitään tullut,mä vietin sitä päivää vaakatasossa ja päivällä nukuinkin monta tuntia! Tuo toinen jalkani ei ole yhtään yhteistyöhaluinen ja toinen tyräkin oireili. Silloinkun se tyrä pahasti oireilee,niin ei voi yskiä,ei voi nauraa ja mielellään ei niin kovin liikkua.Sen puolen silmä,josta se lasiainen irtosi niin sen silmän takaa ja ohimolta on kaiken aikaa jomottavaa pääsärkyä. Sitten pahin tauti on varmaan patalaiskuus ja Loritan unitauti ja lorvikatarri:D:D

 

morsiusangervo.jpg

Morsisuangervot ovat aloittaneet kukintansa. Sellaiset pari viikkoa tavallista myöhemmin.

Kiitos käynnistä ja kommenteista! T.Intsu