Vilskeinen pyhänaika on ohitse ja koetan parhaani mukaan rauhoittua siitä:)

Vauvan asustesettiin olen neulonut villahousut,vaikka pyhänaikana ei ole käsityö juurikaan kädessä käynyt. Viikolla jo niitä neuloin ja tänään viimeistelin.

 

villahousut.jpg

Villurit ovat vielä vähän epätasaiset,kun en ole vielä käyttänyt huuhteluaineessa.

 

persikka%20juustokakku.jpg

Viikonlopun vieraille tein tämän persikka juustokakun. Mulla on siinä ohut sokerikakkpohja. Siiten tuo hyydyke on seuraavan lainen. 2prk kermaa vaahdoksi,johon lisätään voimaakkasti sekoittaen 400g maustamatonta sulatejuustoa. Iso tölkki persikoita soseutettuna. Puolen sitruunan mehu ja mä makeutan hermesetas nestemäisellä makeutusaineella. Sitten vajaa desi persikkatölkin lientä kuumensin kiehuvaksi,johon lisäsin norona kylmässä vedessä pehmennetyt 7 liivatelehteä. Siihen ois voinut päälle tehdä kiilteen,mutta ei innostus riittänyt. Sitten vaan koristelin persikanpaloilla ja suklaa hippusilla.

 

lettuja.jpg

Lettuja paistelin kasat,ei tuossa ole puoliakaan ja hyvällä halulla porukka söi. Minä kun viikonlopun ajan muonitin 11 henkeä. Ja kahvittelin vielä enemmän.

 

mureke.jpg

Kilon naudan jauhelihasta on lihamureke menossa uuniin.

 

salaatit.jpg

Pari yksinkertaista salaattia,kreikkalainen ja pastasalaatti. Nää ja monta muutakin lajia kokkailin.

 

tuukan%20tekem%C3%A4.jpg

Sokerina pohjalla tää kukkajuttu. Se "sokeri" tässä on se,kun pojanpoikani on nikkaroinut tuon laatikon. Siinä vaan on niin runsaana rönsyilevä kukka,että vahinko kun tämä hieno laatikko ei näy,kuin jalat. Mä olen oikein ylpeä tästä pojanpojastani. Tää on hänen kesätienisti. tekee näitä ja vähän myy.