Huomenna alkaa joulu! Kaikki on laitettu,sen mitä laitetaan.

tonttu%20tomera.jpg

Vähän otettiin kuin jo varaslähtöä,kun kävimme yhtenä päivänä jouluaterialla Lapuan Hovissa.

jouluruokailu.jpg

Hyvät sylvit kuinka minäkin söin itseni tosi ähkyksi. Lähdettiin,vaikka olin huonossa kunnossa. Mieheni työnteli minua pyörätuolilla. Muuten onnistuttiin hyvin,mutta tullessa  kun mun piti siirtyä autoon,niin eikös mitä,mä kaaduin. Makasin pitkin pituutta maassa lumessa ja jäässä. No,siinä tuli just miehiä myös syömästä ja he nostivat ja auttoivat mut autoon. Mua niin hävetti ja mä ajattelin,että tässä pitää nyt laukoa joku loppukevennys kuin kymppiuutissa!  Kiitin toki heitä ensin. Siinä,kun tukevasti istuin autossa,niin mä sanoin: ei mun mikään ole,että mä vaan keksin tämmösen,niin vieraat miehet tulevat minua nostamaan... Voi ,kyllä he nauroivat ja jäivät iloiselle mielelle!! Se siitä reissusta:):)

 

s%C3%A4%C3%A4rystimet.jpg

Kuviomalli.jpg

Yhdelle pimulle neuloin säärystimet. Toivomus oli mustasta langasta. Mulla oli hyvä kohdevalo,niin hyvin sain tehtyä. Tein siihen tuommosen mallineuleen,vaikka se ei mustassa paljon näy,mutta on niin tylsää neuloa esim. pelkkää resoria. Tuo mallineule on helppo ja tosi kiva tehdä ja hyvän näköinen vaaleasta langasta. Olen joskus tehnyt vauvalle asun tuolla mallilla. 

Nyt laitan jotain kuvia meiltä mitä olen napsinut joistain kohtaa huushollia. Kuvista on osan mieheni ottanut.

 

potretti.jpg  Olohuoneessa ylähyllyllä meidän porukat. Siitä vielä kolme puuttuu. Ajatella aluksi oltiin vain me kaksi. En ymmärrä mistä ne kaikki on tulleet...

 

lllinnut.jpg

Lipaston päälle on lennellyt joululintuja.

k%C3%A4pykranssi.jpg

Seinälle lipaston viereen on tullut tää vanha kranssi,jonka ajat sitten askartelin.

 

koko%20kuusi.jpg

Joulukuusi seisoo olohuoneessa. Täänä vuonna mieheni koristamana.

Nimet%C3%B6n-4lamppuenkku.jpg

Pieni yksityiskohta kuusesta ,kun nythän pitää olla kierrätystä. Piaitsi että mä olen tämän tehnyt jo silloin,kun ei kierrätyksestä puhuttu mitään.

 

amaryllsi.jpg

Amarylliskin,jonka olen saanut,niin avasi kukkansa just jouluksi. Ja selvästi toinen kukka siihen on tulossa.

 

ruusuja%20jouluna.jpg

Tänä aamuna kukkakauppias toi meille näin ihanan ruusuisen kimpun.

 

joulup%C3%B6yt%C3%A4.jpg

Siinä pöydän nurkkaa.

 

Jeesus%20vauva.jpg

Seimi asetelmia meillä on moniakin. Mä tykkään eniten tästä. Muistuttaa meille kaiken turhan hössötyksen keskellä Mikä joulussa on kalleinta ja parasta. Tehkäämme itse kukin tilaa sydämemme majataloon Jeesukselle. Ja saamme henkilökohtaisesti omistaa itsellemme enkelten sanoman paimenille. Teille on tänäpäivänä syntynyt Vapahtaja,joka on Kristus Herra Daavidin kaupungista.

Oikein rauhaisaa ja suloista Jeesuksen syntymäjuhlaa jokaiselle.

Kiitoksin:Intsu