Minulla on mennyt pitkään ennenkuin nyt istahdin blogia päivittämään. Ehkä minä nyt taas tästä piristyn. Onhan kuvattavaa yllin kyllin ja kiva puuhastella kaikkea minkä vaan pystyn. Pyörätuolista käsin ei paljoa pysty,mutta edes jotain. Just olen saanut silitettyä 8 mieheni kauluspaitaa,vaikka sekin oli tosi haastavaa. Haastavaksi silittämisen tekee sen ,kun en terveellä vasemmalla kädellä osaa silittää. Rautaa joutuu pitää vammautuneessa oikeassa kädessä ja meidän silitysrauta on poikkeuksellisen painava. Sinnittelin ja valmista tuli.

Kyllä toki käsitöitä olen tehnyt joka päivä. Mulla on yksi suurempi työ menossa ja vain pieniä töitä sitten ohessa valmistuu.

 

intsu%20sukka.jpg

Tässä olen itselleni tehnyt sukat seiskaveikasta. Tuommosesta nyppyisestä langasta. Mä olen jo pitänytkin niitä. Mun pitäis tehdä kovaa kyytiä itselleni sukkia,kun jalkani ovat niin turvonneet,ettei minulle mahdu kengät ja kun olen pyörätuolissa,enkä pysty kävellä yhtään,niin pitää olla paksuja sukkia ja villasukkia.että pysyy jalat lämpöisinä.

 

aotososock.jpg

Viimetalvena neuloin yhdelle pikkupojalle tälläiset autosukat. Innostuin mallista ja nyt tein toiset myyjäisiin.

 

Kuun vaihteessa keskimmäinen poikamme on muuttanut vaimonsa kanssa uuteen itserakennettuun taloon. Se on huikean upea ja paikkakin on hieno,joen rannalla. Kävimme katsomassa viime viikolla.

 

joellep%C3%A4in.jpg

Pimeellä ei saatu ulkoa hyviä kuvia,mutta tässä yhtä sivua joellepäin. Portaikossa on kivat valot.

 

m%20jm%20keitti%C3%B6.jpg

Sisältä keittiötä.

 

olkkari.jpg

Pikkuisen olkkaria.

 

raput.jpg

Hienot lasikaiteet yläkertaan vievissä rapuissa..

 

koivipuu.jpg

Yläkerran aulassa kissan makailu/ raapimispuu. Oikein aito puu,näyttää kuin kasvaisi siinä Yhteen makkariin on ovi auki ja vähän näkyy tapettia. Siellä yhdellä seinää on hieno tapetti,jossa on kukkia,perhosia ja lintuja. Tosi hienolta näytti.

 

suihku.jpg

Sitten suihkujen kohdasta pesuhuoneessa. Mä tykkäsin kovasti myös tuosta simpukan kuvioisesta laatasta. Vessassa on samanlainen välitilalaatta. Siellä olisi ollut niin paljon kuvattavaa,joka puolella hienoja ja ylellisiä yksityiskohtia. Olin aivan pyörällä päästäni,näin kun eka kertaa käy.

 

Juhlap%C3%B6yd%C3%A4ss%C3%A4.jpg

Viime lauantaina saimme olla kivoissa kihlajaisissa. Vanhimman poikamme pojan kihlajaiset pidettiin Nurmon haalilla. Se on vanha paikka missä minäkin mieheni kanssa olen tansseissa monet kerrat pyörähdellyt yli 50v sitten Ei olisi silloin osannut ajatellakkaan,että vielä joskus siellä juhlimme lapsenlapsemme kihlajaisia:) Tosin se tanssilava on tuon seinän takana ja tää juhlapaikka on tähän myöhemmin rakennettu. Ulkona tuossa vieressä on ollut vanha pesäpallokenttä ja siellä jo silloin kuljin pesistä katsomassa.

 

kihlakukat.jpg

Oli kiva olla siellä ja kihlapari on niin söpö. Pojanpoikamme löysi hyvän tytön ja heti näyttää,että ovat toisilleen luodut.

No,mitäs sitten vielä. Niin se,että tiistaina kykenin pitkästä aikaa seurakuntamme lähetyspiriin ja oli tosi kiva olla.

mehil%C3%A4isvaha.jpg

Tälläkertaa teimme mehiläisvahakynttilöitä. Minäkään en ole aikaisemmin niitä tehnyt,mutta nyt opin ja oli mukavaa. Aika kului huomaamatta ja kun poislähdettiin,niin vasta huomasin,että mullahan on selkäkin tosi kipee. Se tulee,jos istun liian kauan samassa paikassa. No,kotona sen jälkeen päikkäreille. 

annakaisan.jpg

Ajatella yksi meidän porukasta on ommellut tilkuista näin upean sägynpeiton. Se on iso,sopii parisängynpeitoksi. Siinä on sisällä ohut vanu ja sitten vuorikin. tämä myydään arvoilla lähetystyön hyväksi.

 

Vielä yksi hauska kuva. Se on loppukevennys.

p%C3%A4%C3%A4.jpg

Niin,että mikä tämä on?? Se uusi mieheni tekemä kampaus minulle.. Minä kun aina tapaan sanoa,kun kysytään mistä mä sain esim. sen ja sen sukanmallin,niin sanon että tein sen omsta päästäni. Tässä se pää on mistä mallit otetaan :):):)

Oikein kivaa loppuviikkoa ja viikonloppua teille Ystäväiset! Ihan jokaiselle erikseen ja henkilökohtaisesti.

 

T.Intsu