Aiva ensiksi mä saan kiittää kovasti teitä monet ystävät,kun kävitte kommentoimassa ja kaikkee kaunista sanomassa mun edelliseen postaukseen! Kiitos,kiitos! Tuo "kiinni jäit" leikki osoittautuikin niin mukavaksi,kun tuli kommentteja uusiltakin blogisiskoilta ja niin nyt löysin tieni teidänkin blogeihinne:)

Tänään on ollut aivan mahtava päivä!Olimme Kauhavan Neuleklubista retkellä pikkubussilla Pietarsaareen Jaakon päiville. Aamulla klo 8 bussi starttasi Kangas-Aitan pihasta. Meille klubilaisille kyyti oli maksuton,kun Kauhavan Kangas-Aitta sponsoroi tämän! Tuhannet kiitokset Kangas-Aitalle.

1766213.jpg
Tässä ollaankin hetimiten markkinatunnelmissa:) Siellä oli iso tori täynnä myyjiä ja kävelykadun reunatkin ja markkinoilla myytiin ihan kaikenlaista. Tässä yksi kuvakulma posliiniastioista. Niitä astioitten myyntipöytiä oli useita. Myytiin maustepurkkeja ,kannuja,lasitavaraa ja monenlaista astiaa ja koriste-esinettäkin.

1766224.jpg
Hauskoja tauluja kuvassa. Käsityöläisyrittäjiä oli myös paljon kaupustelemassa tuotteitaan.

1766228.jpg
Tätä katselin miten tää nainen oli taitava. Tuollaisella vanhalla ,poljettavalla Hugsvarnalla kirjoi hienoja kuvioita,kukkia ja mitä kaikkee tekikään.Nuo vieressä olevat liinat mitä vähän näkyi oli  tällätavoin kirjonut.

1766217.jpg
Tätä myös katselin pitkään miten hieno raparperinlehtipöytä :)

1766230.jpg
Paju / risujuttuja oli tietenkin ja tähän oravaan ihastuin. En kuitenkaan ostanut sitä. Koetin nyt kumminkin olla maltillinen ja pitää jonkun järjen päässä,mikäli sen nyt mun kohdalla on suinkin mahdollista:)

1766273.jpg
Välillä me käytiin syömässä vanhan sataman Paviksessa: Tään kuvan olen ottanut sieltäpäin. Sieltä Paviksesta oli kauniit näkymät merelle.

1766239.jpg
Mellä oli ruokailun jälkeen tunnin kiertoajelu oppaan johdolla ja lopuksi vielä menimme Aspegrenin puutarhaan.Montakin kuvaa sieltä räpsin,mutta tässä nyt laitoin teillekin pari kukkakuvaa ihailtavaksi. Mä olen aina tykännyt näistä sormustinkukista,vaikka vielä näitä ei puutarhassani olekkaan.

1766242.jpg
Samaten mielestäni kaikki kellokukat ovat kauniita.

1766232.jpg
Tässä vielä meidän ryhmästä kuvaa,siis heistä ketkä olivat lähteneet reissuun. Meitä on neuletapaamisissa useimmiten toki enemmän. Matkalaisista puttuu kuvasta kuski ja minä,koska olin kameran takana ja enkä mä muutenkaan ole tippaakaan sopiva kuvauskohde:) Puuttuipa pari  muutakin matkalaista,jotka halusivat vielä kiertää markkinoilla.
Kiitos,kiitos kaikille hauskasta matkaseurasta !
 Erityiskiitos Tellulle tämän hienon retken järjestämisestä ja onnistuneesta upeasta päivästä !
Kiitos,kiitos kaikille olette ihania!