Aivan ensiksi,voi KIITOS teille kaikille,jotka niin ihanasti toivotitte minulle hyvää matkaa. Illalla ollaan kotiuduttu ja matka hyvä oli. Tai ainakin siellä perillä oli ihanaa. Lentomatkat vaan oli kamalat. Neljältä silloin aamulla lähdettiin majapaikasta kentälle ja 6.20 lähti kone. Silti juuri ja juuri ehdittiin,kun joka luukulle ja tarkastukseen oli niin jonoa.Vantaan kenttä meni mielestäni uudistuksien myötä huonompaan suuntaan. Sitten lentomatka oli tosi rasittava,kun kesti voimakkaan vastatuulen vuoksi 7 tuntia! Sitten Teneriffalle päästyä oli kyllä ihanaa. Lämmin kesähenkäys tuli meitä vastaa ja kukat kukki. Aamulla oltiin auto putsattu lumesta ja samana päivänä kuitenkin oltiin keskellä kesää!

Tälläinen kukkien tulva ja loisto oli meitä vastassa. Nämä kukat olivat hotellimme tyköä ja oli siellä näitäkin ja mitä vaan kukkasia runsaasti kaikkialla.

Tään kuvan nappasin parvekkeelta heti tultuamme hotellimme uima-allas alueelta. Se oli aika suuri ja kiva allas-alue ja kävin toki uimassa. Uiminen onkin sellainen liikuntamuoto,joka sopii mainiosti minunkin kipeille jaloille.

Kaktuksiahan oli paljon myös joka paikassa. Nääkin olisi meidän oloissa suuria,mutta siellä oli paljon paljon näitä suurempia,oikein puina kaktuksiakin. Nämä ovat niinikään meidän hotellin tyköä.

Mä kuvasin paljon,paljon kukkasia sieltä,kun niitä OLI ja monenlaisia,aivan ihastuttavia. Tähän postaukseen ajattelin edes osaa kukkia laittaa teidänkin iloksi. Teen sitten vielä joku päivä lisää postauksia muusta mitä näimme.

Tää on sitten Atlantin rantaa. Siellähän rantakatua on kauppoineen ja ravintoloineen yhteen pötköön 12 km. Upeita uimarantoja,niin että aurinkoa saa ihan riittämiin. Alkupäivät olivat kovin helteisiä + 28 astetta ja meikäläinen poltti naamansa ihan ensi päivänä,vaikka en ollut ehtinyt varsinaisesti vielä auringossa makoilemaankaan.

Taas kukkaa.

Vieläkin kukkaa. Oi kuinka minä ihastelinkaan siellä kaiken värisiä ja kokoisia upeita kukkasia.

Vielä allas-alueelta. Ensikerralla voin kertoa mielenkiintoisista retkistä. Me retkeiltiin ominpäin ja sepä onkin hauskaa ja hulluakin varsinkin meidän kohdalla:D

Ja yhä kukkasia vai puitako nää on ,vaiko pensaita. En tiedä,mutta erikoiset kauniit kukinnot tälläkin.

Tää puolestaan muistuttaa meidän samettikukkaa,ehkä tää joku sellainen lajike onkin.

Tähän lopuksi vielä kuvaa banaanipuusta. Teneriffallahan on suuria banaaniviljelmiä. En tiedä kuinka usein banaanista saadaan satoa,mutta hyvien kasvuolosuhteiden ja lämmön ansiosta perunasato saadaan kolmesti vuodessa.

Nyt on kiva kuitenkin olla kotona. Olen hirmu väsynyt ja kipee. Toisessa jalassa on verenkiertohäiriöt pahat ja kyllä sydänkin reistailee. Lentomatkat ei tietystikään tehnyt jaloille hyvää,eikä kyllä viiden tunnin automatkatkaan Helsinkiin.Takaisin tullessa se lentomatka vastusteli myös. Meidäthän matkatoimiston toimesta viedään kentälle aina paria tuntia aikaisemin,kuin lähtö on. Sitten on tyypillistä kuten nytkin,että bussissa kerrottiin,että lento Suomen päästä on tunnin myöhässä. Niin lentokentällä kolmen tunnin odottelu. Sitten otettiin koneeseen ja koneessa onkin joku vika,eikä päästä lähtemään. Meidän pitää istua ja odottaa tosi ahtaasti koneessa 1,5t ennenkuin vika on korjattu ja päästään matkaan. Itse lento kesti 6t ja ennenkuin oltiin majapaikassa,niin oltiin matkattu 11 tuntia. Olin aivan puhki väsynyt ja lapsenlapset meitä iloisena odotti ja yritin mä vähän heidän kanssa olla. Nyt ei kotona vielä jaksa muutakuin huilia ja kyllä en hetkeen jaksa minnekään lähteä.