Nyt taas alkaa käsitöitä valmistua ja alan olla voimissani. Taas virkkasin pannunalusen ,jollaisen olen ennenkin tehnyt. Eri värisenä vaan.

 

alunen.jpg

Tälläkertaa harmaa-peessinruskea sävyisenä. Lastenruokatölkkien kansia hyväksi käyttäen. Nyt oli punaruutuisia kansia. Niin moni on kysellyt ohjetta,että miten mä teen näitä. Mä nyt sitten yritän selostaa.

 

alkuneli%C3%B6.jpg

Aluksi virkkaan isoäidin neliön näköiset päällypalat.

 

pohjaympyr%C3%A4.jpg

Seuraavaksi pyöreät pohjapalat. Kolme kerrosta pylväitä. En ole laskenut paljonko pylväitä yhdelle kerrokselle. Mä lisäilen summan mutikassa sen mukaan,kun tuntuu lisäystä vaativan.

 

yhdist%C3%A4minen.jpg

Seuraavaksi neljännellä pylväskerroksella yhdistän palat toisiinsa. Yhdistän yli puolenvälin ennen täytteen laittamista.

 

piltit.jpg

Täytteeksi lastenruoka tölkkien kannen sisään reippaasti vanua.

 

t%C3%A4ytt%C3%A4minen.jpg

Yhdistän kerroksen loppuun. vanu tietysti tulee pohjapuolelle. Lopuksi vain ompelen käsin nämä pyöryläpalat keskikohdistaan yhteen,niin että muodostuu alunen. Voi ,olikohan hankalasti selitetty?

 

kanervat.jpg

 Vasta vähän kanervia olen laittanut. Muulta osin pihan syystyöt ovat pahoin kesken.

 

amppelikanerva.jpg

Oikein aurinkoista ja kivaa syksyistä pyhänaikaa kaikille.

Kiitos käynneistä ja niin aina yhtä ilahduttavista kommenteista! T.Intsu