Eräs seurakuntani toimintamuoto on ystäväpiiri,jossa minäkin käyn ja tykkään kovasti. Me kokoonnumme jonkun kotiin tai sitten seurakunnan tiloihin. Kahvitellaan,luetaan joku luku Raamatusta ja siitä keskustellaan. Toki myös lauletaan ja rukoillaan. Tälläkertaa olin halunnut,että meillä kokoonnuttais. Oli ihanaa,kun tuli ystäviä tupa täyteen ja meillä oli virkistävää ja ihanaa yhdessäoloa. Keskustellaan siitä luetusta Sanasta ja avautuu taas uusia näkökulmia,kun yksi ja toinen tuo esille näkökohtiaan ja ajatuksiaan. Keskustelu on hyvin vapaamuotoista ja puhellaan moninaisista asioista.

 

persikkavoikku.jpg

Mä tietysti alun kahvitukseen olin leiponut kaikenlaista. Siellä on kyllä sanottu,että ihan vaatimattomasti tarvis kahvipöytään laittaa,että ei tule stressiä. Mä vaan tykkään,kun saan laittaa jotain. Tein tään voileipäkakun. Sitten mulla oli tarjota se suuri suklaakakku,joka oli edellisessä postauksessa. Myös kinkkurullia samalla tähänkin tilaisuuteen tein, kuin samoin myös edellä synttäreihin. Kaikenlaisia muita ohjeita paljastan,mutta voileipäkakun sisältö on kokin salaisuus:)

 

mansikkahyytel%C3%B6kakku.jpg

Tää on mansikkahyydykekakku.

Siihen ohut sokerikakkupohja ensin irtokakkuvuokaan. Sitten teen kulhossa seoksen,johon vatkaan 2dl kermaa kovaksi vaahdoksi. Sen jälkeen sekoitan 2prk valmiiksi maustettua vaniljarahkaa. Lisäsin noin litran mansikoita ja liivatteen. 8 liivatehteä liotin kylmässä vedessä,keitin pienen tilkan kuumaa vettä ,johon llivatteet ja ne heti sulaa ja sen kaadoin norona ja sekoittaen kerma-rahka seokseen. Makeutin nestemäisellä Hermesetas liuoksella. Sitä Hermesetasta voi laittaa maun mukaan. Mä teen tästä aika makeaa. Laitetaan pariksi-kolmeksi tunniksi jääkaappiin hyytymään. Minä aina laitan jo edellisenä iltana. Ennen tarjolle laittoa voi koristella 

millä nyt sattuu haluamaan,nomparelleillä,kukilla,suklaalastuilla ym.

 

y%C3%B6sukat.jpg

Tämmöset yösukat olen miehelleni tikutellut. Nyt vanhemmuuttaan on alkanut käyttää yöllä sukkia. Tykkää kun jaloilla on lämmin ja sitten ei niinkään suonenvetokaan vaivaa. Lankana mulla oli Step,jossa on mukana sitä Aloe veraa. Puikot nro.2,5.

Kiitokset taas täällä käynneistä ja kommentit ilahduttaa tietysti joka kerta!

T.Intsu