Minä bloggaan nyt,kun aamulla lähdemme ajelemaan Etelä-Suomeen. Siellä ollaan viikonloppu mummin mussukoitten synttäreillä. Sekin vauveli täyttää jo vuoden,jonka syntymää te kanssani odotitte viime vuonna näihin aikoihin! Aika on hujahtanut nopeesti. Siellä on kahdellakin lapsella synttärit,jotka pidetään yhtaikaa,kun helmikuulla ovat molemmat syntyneet. Minä tuliaisiksi olen jotain sinne leivoskellut.

 

Tälläisiä muffineja tein,joista osa vasta koristeltuna ja loput koristelenkin vasta perillä. Kokeeksi vain jo nyt laitoin,että miltä näyttäis. Taustalla näkyy yksi omena-kanelipiirakka. Sellainen minkä mä taannoin tein meille itselle ja kun oli niin hyvää,niin tein nyt noita kaksi. Se pinta näyttää hyvin tummalta johtuen reippaasta kanelimäärästä minkä mä omenapiirakkaan haluan.

Näiden muffinien ohjeen voin kirjoitella tähänkin.

MUFFINIT INTSUN TAPAAN

- 2dl sokeria, 3 kananmunaa vatkataan vaahdoksi

- 0,5 dl kuumaa vettä ja 1 dl sulatettua voita tai margar. sekoitetaan joukkoon.

- 4dl vehnäjauhoja,2tl leivinjauhoja,2tl vanilliinisokeria sekoitetaan keskenään ja lisätään muiden aineiden joukkoon.

- puristetaan keskikokoisen appelsiinin mehu. Taikina jaetaan muffinivuokiin ja paistetaan 180 astetta noin 15-20 min.

- Kun muffinit ovat jäähtyneet tehdään tomusokerista ja tilkasta vettä seos,johon lisäsin punaista elintarvikeväriä ja sekoitetaan hyvin. Levitetään seos muffineille. Sitten voi koristella millä vaan haluaa. Minä tälläkertaa vihreillä lehdillä ja suklaaruusuilla. Sitten vain nauttimaan,olkaa hyvä!

 

Vielä mä leivoin suklaakakun ja sen ohje varmaan löytyy sivupalkista missä on leivonta osio. Tuo on se idioottivarma kakku,ei ikinä lässähdä edes minulla ja aineet tarvii vaan sekoitella. Tuohon tulee myös kuorrutus,mutta teen sen myös vasta perillä. Pullaa mä leivoin toki paljon enempi mitä kuvassa,mutta ne jää kotiin pakastimeen isäntää varten:) Jotenkin on ollut kiireinen päivä. Heti aamulla kahdeksalta aloin nää leipomukset,että ehdin tehdä ennenkuin iltapäivällä tulee pari vuotias mummin pieni pojan pallero hoiviini. Just sain kuin sainkin kaikki tehtyä ja tiskit tiskattua ja keittiön siistittyä.

Niin,mun piti kiittää teitä ja nyt sen muistinkin: Kiitos paljon niin monista ilahduttavista kommenteista,joita taas olette jaksaneet minulle laittaa!

Kun olen Eteläisessä Suomessa,niin mulla on sellaine haave,että koskapa pyhänä on ne juhlat,niin jos hyvin käy, niin toivon pääseväni piipahtamaan Espoon Soukan Menitassa neulekahvilassa lauantaina. Saas nähdä onnistuuko.

Oikein kivaa ja rentouttavaa viikonloppua teillekin!