On ihanaa,kun pikkuhiljaa mun jämävarastot pienentyy. Olen oikein keskittynyt jämien hävittämseen,kun alkuun pääsin.

 

vaaleanpunaj%C3%A4mis.jpg

Tuli tämmönen tyyny. Siihen ilokseni kului monen monta pikkunyssykkää.

 

j%C3%A4mis%20s%C3%A4ngyss%C3%A4.jpg

Siinä se on sängynpäällä. Edelleen solmeilemalla langat yhdistin ja se 2,5 koukku ja puolipylväitä.

 

j%C3%A4m%C3%A4tyyny.jpg

Toisesta tyynystä tuli tämmönen. Se on vielä vähän muhkurainen. Mun pitää ottaa ja laittaa sitä vähän paremmin.

 

J%C3%A4mis%20sohvalla.jpg

Se pääsi olohuoneen sohvalle.

 

Ryujymattoa.jpg

"Ylimääräisistä" langoista tääkin on tehty. Tää on mun kude Norjan ryijymattoa varten. Jos oisin halunnut kunnon 3m pitkän maton,niin tätä ois pitänyt kuota 6m. En vain jaksanut. Loimi on niin ohutta ja minulta aloittelijalta se loimi meni koko ajan poikki. Sitä piti korjata ja tosi hitaasti edisty,kun tämä kudottiin neulelangoista. Ohutta. Tuota on nyt 1m 40cm noin. Minä en enempää jaksanut,kun työ tuntui niin vastenmieliseltä,niin mietin,että mitäs pakko mun tätät on tehdä. Mä olen samanlainen räätäli,kun hiiri se kissalle takkia ompeli,ei tullut takki,vaan lopuksi tuluspussi. Tästä mun tekeleestä ei tule mattoa,mutta saattaa tulla tyyny:)

 

leikkaamassa.jpg

Tässä leikkaan sitä kuteeksi. Se pitää leikata noitten loimilankojen välistä. Päät yhdistetään toisiinsa solmimalla.

 

leikattuna.jpg

Siinä yksi kasa leikattuna ja sitten kerin rullalle. Mä opistolla olen jo vähän aloitellut tuon kutomista.

Tietysti me taas pyhänaikan olimme myös synttäreillä. Meillä riittää niitä aina.

 

ilamset.jpg

Poitsu täytti 7v.

 

t%C3%A4yttiss.jpg

Herrrrkkuja.jpg

Herkkuja syötiin.

 

P%C3%A4iv%C3%A4nsankari.jpg

Kuvattavaksi tää vessula ei suostunut.

 

Kiinan%20ruusu.jpg

Yhtenä päivänä mä hemmottelin itseäni ja ostin kauniin ihanan Kiinan ruusun. Se on nuppuja täynnänsä. Voi kunpa saisin sen säilymään hengissä:)

Iloista ja keväistä huhtikuun ekaa viikkoa. Kiittäen:Intsu