Polvisukat on tullut tikuteltua. Nämäkin yhdelle mummin pimulle.

 

alicesukka.jpg

Tälläisiä polviskkia toivottiin. Lankana on Alicen superwash sukkalanka.  Oli armottoman kova tekeminen,kun lanka on niin ohutta. 2,5 puikoilla tein. Kahta eri sävyä. Mustaa ja siitten kirjavaa. Malli ja ohje löytyy Lankavan sivuilta. Mä tuon varren ainoastaan neuloin ohjeen mukaan,että sain kavennukset hyvin tehtyä. Ei ollut kiva tehdä,kun tuo lanka niin ohutta ja vähän halkeilevaakin,mutta otin työvoiton ja siinä ne nyt ovat.

 

apusukka.jpg

Sitten tämä kauhea sukka on minun murheenkryynini! Minun on pitänyt kulkea sairaalassa tuosta vasemmasta jalastani,joka on niin turvonnut,että se on ylhäältä asti puolet paksumpi kuin toinen. Kroonistuneeseen turvotukseen siinä on moniakin syitä. Nyt sitten mulle päätettiin tehdä tukisukka. Sekään ei paljoa turvotuksiin auta,mutta paremmin estäis,että ei tulisi säärihaavaa.. Tuon sitten pitää joka aamu vetää jalkaan venyttämällä,että se yltää ylös asti. Mulla menee ainakin 20min. ennenkuin saan sen paikoilleen. Se on tosi kireä, kuristava ja aivan kauhean näköinen. Voi että ihmisen pitääkin olla niin raihnainen. Mun on aivan vienyt mieltä alas tuo sukka. Olen yksikseni kotona tirauttanut muutaman itsesäälin kyyneleenkin. Tuo jotenkin vie minulta sen viimeisenkin ripauksen naisellisuudesta mitä onkaan ollut jäljellä. Mutta ,kun aikaa menee,niin varmaan totun ja on pakkokin tottua. Joten kyllä tämä tästä.

Viikonlopusta on ainakin tulossa mukava lastenlasten synttäreiden myötä.

Aurinkoista viikonloppua teillekin! Kiitoksin:Intsu