Taas olen koettanut saada jämälankoja kulumaan. Taas samalla periaatteellla kuin viimeksi sen tyynyn kanssa. Surutta solmin jääneitä kanavatyölankoja yhteen ja lappusia syntyi.




Tälläisiä patalappuja tälläkertaa. Nämä tietenkin ovat kaksinkertaiset,että kaikki solmut jäi sisälle ja että on paksut,eikä näpit pala.



Vielä punasävyinenkin lappu,eikä kanavatöistä jääneet langat tuntuneet vähentyneen yhtään,vaikka niistä tein sen sohvatyynyn ja nyt nää lappuset. Lankaa meni lappusiihinkin 150g,mutta kanavatyölankojen jämiäkin on yhä vaan iso kassillinen.



Eilen tein työmiehille pitkästä aikaa pizzaa lounaaksi. Vähän sillä periaatteela mitä kaapista löytyi. Pizzataikina tavalliseen tapaan . Kun olen taikinan kaulinut pellille,niin mun keittiöalalla työnskentelevä tytär on neuvonut,että tulee hyvä pohja,kun kostuttaa koko pohjan ananaspurkin mehulla. Silloin ei pohja kuiva liikaa ja tulee hyvän makuinen. Niin mä olen alkanut tehdä ja totta tosiaan siinä sen salaisuus. Tähän pizzaan kostutuksen jälkeen lisäsin päälle tomaattipyrettä. Seuraavaksi salamimakkaraa ja savukinkkukuutioita.  Ja edelleen tuoretta tomaattia leikattuna pieniksi lohkoiksi ja ananaspaloja. Lopuksi vielä aika runsaasti juustoraastetta,joka oli nyt edamia. Hyvää tuli ja pizza on jo kaikki syötynä. Mielestäni lempparipizzassani kuuluu olla ehdottomasti tuo salami,sekä sieniä ja paprikaa ja mozzarellajuustoa,mulla vaan ei ollut kaikkia lemppariaineita käytettävissä. Fetajuustokin ois namia.



Tein vielä jälkkäriksi suklaamoussen. Se nyt on vaan valmiista jauhepussista. Mutta kaikki sekin meni.
No niin,näine eväine kohti loppuviikkoa!