Elämme jännittäviä aikoja,sillä luulenpa,että useimmissa kodeissa pikkuhiljaa valmistellaan joulun tuloa. Niin minullakin on kaikenlaista valmistelua tekeillä. Nyt olen tulevaa lastenlastani varten saanut villa-asun valmiiksi.

 

Siinä myssy ja kaksinkertaiset peukalottomat tumput.

 

Tossut tietysti tällä samalla mallilla,jolla olen lukemattomat tossut neulonut.

 

Siinä koko asu. Talvivauva tarvii paljon lämmintä päälle pantavaa. Lankana on Wool.

Sitten siihen jouluun valmistumista.

 

Eilen olen koko päivän väkertänyt keittiössä ja tässä tuloksia. Paistoin joulun laatikot. Tässä on 4 maksalaatikkoa ja kolme lanttulaatikkoa.

 

Porkkanalaatikoita tuli myös neljä. Tämä ,ihanalta anoppivainaalta saamani resepti löytyy sivupalkin leivonta osiosta. Tällä ohjeella olen paistellut vuosikymmenet. Me tosin ei luultavasti olla joulua kotona,vaan vietämme sen vanhimman tyttäreni luona. Mä otan sitten vähän näitäkin mukaan.

 

Vielä mä paistelin näitä Oulun limppuja ja niihinkin on ohje sivupalkissa. Nämä tosin eivät joulua näe,sillä yksi on syötynä ja näitä teen uuden satsin vielä. Meinaa olla hankaluuksia leipomisen kanssa,sillä yleiskone on hajonnut ja toivon viimeistään joulupukin tuovan minulle uuden. Tää vanha yleiskone palveli minua 30v ja leivottu on todella paljon sillä. Luulenpa,että uudet koneet ei niin kestäviä olekaan. Mulla on monta muutakin juttua joulupukin listalla,mutta ei se taida ihan kaikkea tuoda,en mä ole ollut kovin kilttikään...

Iloista miletä Joulun odotukseen:)