Voi,isännyys täällä vaan jo aloitti pesuhuoneen remontin,kun olin kipee. Oi,oi ja minun olisi mielestäni pitänyt pystyä vähän isäntää vahtimaan minne hän minkäkin tavaran laittaa. Hänen mielestä vaan parempi,kun olen hiljaa ja makoilen :D Nyt pesuhuone on kaaoksessa. Kaikki menee uusiksi. Kieltämättä tuon kaaoksen kanssa mun kärsivällisyys on koetuksella!

 

Katsokaapa,eikö tälläinen homma sisällä talossa koettelisi ketä vaan. Nyt on jo tuo alta pilkottava laattalattiakin purettu. Hyvä että tää nyt laitetaan ja kyllä siitä aikaa myöten kaunis tulee. Mutta tää vaihe,kun joka paikka tulee pölyyn. Koko ajan olen lattiaa pyyhkinyt eteisestä ja ottanut matotkin pois. Se vaan,että olen sairauden jäljiltä voimaton,enkä meinaisi mitään jaksaa. Isäntäkin alkaa olla nyt samas taudis. Meillä on yksi pojistamme täällä remonttia tekemässä.

 

Tää kuva otettiin eilen meidän porraspäästä. Siinä on entinen sauna paloina ja pienitään polttopuuksi.

 

Tää puolestaan on lämminvesivaraaja,joka kököttää nyt meidän eteisessä. Siitä on ihme viritykset ,että tulee vettä keittiöön ja vessaan ja on putkistot yläkertaan,että pääsee käymään yläkerran kylppärissä suihkussa ja pyykit saa siellä pestyä.

 

Mun työmiehille tein lounaaksi lihapullia. Uunissa paistoin. Laitanpa teillekin ohjeen.

Lihapullat Intsun tapaan

-700g nauta-sika jauhelihaa

-1,25 dl korppujauhoja

- 2,5dl maitoa

- 3 kananmunaa

-1 isohko sipuli

- 3 tl suolaa

- 3 tl paprikajauhetta

- 2,5 tl jauhelihamaustetta

Tää on mun perusohje. Tätä käytän ja vaihtelevasti voin lisätä taikinaan sieniä tai kinkkukuutioita tai vähän suolakurkkua ym.

Annetaa korppujauhot turvota maidossa. Kuullotetaan pieniksi paloittu sipuli pannussa hellalla. Lisätään kaikki aineet jauhelihaan ja sekoitetaan hyvin. Sitten pyöritellään palloiksi ja uunipellille paistumaan.

 

Kaikkee tekemistä olisi valtavasti,mutta tätä kanavatyötä ,joka raossa pistelen. Oiskohan nyt 1/4 osa tehtynä,ehkä vähän enempikin.

Edith: Ylhäällä oleva pesuhuone nyt illalla kuvattuna.

 

On siellä edistystä päivän osalta tapahtunut,aika paljonkin,joten olen toiveissani,että kyllä se tästä alkaa hoitua:)