Meidän perhepiirissä on vuodenvaihde ja alkuvuosi synttäreiden aikaa. Tänäänkin on yhden poitsun synttärit. Hän täyttää 12v. Synttärit kuitenkin juhlitaan vasta loppukuusta. Sen sijaan tänään postitettiin kauempana asuville pimuille pienet muistamiset. 

 

likkojen%20lahjat.jpg

Mieheni lähti viemään näitä postiin ja kauppaan. Tuo karkkipussi ja jotain pientä on siskosten veljelle,sillä eihän ole kivaa,jos toiset saa jotain ja velipoika ei mitään. Toinen likka täytti 15v ja toinen 11v.

 

ristipistomatto.jpg

Tää on mun viimeisin käsityö,jota olin tämän verran ehtinyt tehdä ennenkuin kaaduin käteni. Ateljee Margarethasta olin tilannut tään työn,josta tulee matto. Nyt mä olen varovasti toiveikkaana,jos kykenisin tätä tehdä. Edelliseen postaukseeni kommentoi nimimerkki mummeli ja kertoi apulaitteesta,jonka avulla voi yhdellä kädelläkin jotain saada tehdyksi. Suurkiitokset sinulle mummeli. Sen laitteen nimi on Apu-Sylvi. En ollut aiemmin kuullut,enkä tiennytkään tämmösestä. Nyt olen tilannut sen ja mun Sylvini tulee lähipäivinä. Kerron sitten auttoiko Sylvi mua.

 

kirjoi.jpg

Kirjojahan mä luen nyt kun mulla on aikaa,vaikka kummasti se aika menee,vaikka ei paljon mitään teekkään. Siinä on Tapani Sopasen kirjoittama kirja  Juhani Huotarista,joka ajoi vainottujen kristittyjen asioita. Mä en tätä kylläkään päässyt alkua pitemmälle,en pysty lukea julmuuksista joilla kristittyjä vainotaan. Itkettää niin. Luin yhden Danielle Steelin hömppäkirjankin. Joskus haluan lukea aikuisten satuja. Kertoo viiden ihmisen ystävyydestä,joka alkoi lastentarhasta ja jatkui pitkälle aikuisuuteen. Ainakin oli tapahtumarikasta. Sitten olen lukenut Eero Huovisen kirjaa Avoin Taivas. Kirjassa on sanomaa,hyviä oivalluksia,vaikka e mä joka asiasta ole samaa mieltä. Raamattua sitten luen lähes päivittäin ja aina se on ajankohtainen ja tuore ja sieltä löytää aina uutta.

Tämmöstä tälläkertaa. Mukavaa helmikuista viikkoa teille itsekullekkin.

Kiitoksin.Intsu