Tavanomaiseen tapaan esittelen ensin valmistuneen kässyn.

 

Samille.jpg

Tälläkertaa miesten sukat. Koko noin 43 seiskaveikasta. Perussukat paitsi varressa vähän mallineuletta. 1krs. nurin  kaksi kerrosta. 2krs. 2 o,2n. kaksi kerrosta.

 

tulollaan.jpg

Seuraavat aloitettuna. Joulupukki koko ajan tilailee sukkia ja vie niitä sitten sinne ja tänne.

 

Sitten mä olen eilen leiponut. Mies tuli ruokkikselle ja katseli mun touhuja keittiössä ja kysyi,olet varmaan ottanut lääkityksen.(vahvat kipuläkkeet). Kuinkahan arvasi=)

 

kropsu.jpg

Ekana tein ropusa,kropsua,pannukakkua ,mikä lie sen nimi on.

 

ufo.jpg

Piti tulla hieno piiras,mutta tuo kyllä muistuttaa lentävää lautasta tai mikä lie ufo =)=) Se on tavallisella mokkapalojen ohjeella tehty. Nuo suklaanapit ovat hassuja. Kuvittelin,että ne olisivat  sellaisia matalia,mutta olivatkin noin korkeita. Maistuvaa kyllä on.

 

pullaaaa.jpg

Sitten mä tein pullaa. Suuria möykkyjä niin että ne voi tarjolle laittaessa puolittaa. Kas kun niissä oli niin haastetta leipoa vasemmalla kädellä. Kaiken huipuksi vehnäjauhot loppui vähän kesken. Niitä ei ollut enää tippaakaan leivinpöydälle laittaa. Luulin,että on ja otin muka sunnuntaivehnäjauhopussun kaapista. Sitten huomaan,että saman värinen pakkaus,mutta ne ovatkin hhivaleipäjauoja.

 

hiivaleip%C3%A4.jpg

Lopuksi leivoin vielä kolme limppua. Meinasin Oulun limppua taas tehdä,mutta siihen ois kuulunut 0,5kg vehnäjauhoja. Ei ollut,niin ei ollut. Niin mä sävelsin niistä Intsun limput. Kuinka ollakkaan.

7,5 dl piimää hiukan lämmitettyä. Siihen liotetaan pala hiivaa. Sitten 1dl siirappia,1rkl suolaa. 1,5 tl fenkolia ja 2tl anista. Puoli kiloa ruisjauhoja ja puoli kiloa hiivaleipäjauhoja.

Tais tulla vaan terveellisempiä hiivaleipäjauhoilla,kuin vehnäjauhojen kanssa ja on hyviä Miltei yhden limpun olemme jo syöneet!

Mulla on tää alkuviikko vähän erikoinen. Olen hassutellut lääkärikäynnillä,tietysti. Nyt vähän nolottaa ja kaduttaakin. Ei se lääkärikäynti,vaan kaikki muu oheinen. Mulla oli rutiinitarkastus. Tuolla lääkärillä on useimmiten buutsit jalassa ja mä oikein kysyin :kuinka sulla on nyt lenkkarit,eikä niitä buutseja! Voi kaikkea kanssa tulee mieleen kysyä!!

No,tuo ei vielä mitään,mutta kun siellä lääkärikeskuksessa tuulikaapissa seisoi sellainen aika nuori naishoitaja Ja kysyi jokaiselta sisääntulijalta onko flunssaa tai kuumetta ja jos ei ollut maskia,niin ojensi maskin. Mä sitten lekurin käynnin jälkeen istuin tuolille  odottamaan miestäni,joka oli mulla kuskina. Kysyin siltä naiselta,että koko päivänkö joudut siinä seisomaan. Sanoi,että ei,että vaihtavat vuoroa. Mä sitten ehdotin piristystä hänen työpäivään. Sanoin,että kun seuraava potilas tulee,niin kysy ihan asiallisesti:onko teillä hullun lehmän tautia. Kuinka mun tuli jotain noin hullua mieleeni ja me aivan valtavasti sen hoitajan kanssa naurettiin. Seuraava potilas tuli,niin näin,että hän sai kaikkensa kasata itseä,että pokka piti ja pystyi asiallisesti kysymään sitä flunssaa ja kuumetta=) No sitten mun kuski tuli ja mä lähdin ulos ja aivan väkisin meinasin jäädä ovenväliin! Voi se oli kuin piste iin päälle ja kyllä mua hävetti. Mä olen niin hidas liikkumaan,että se itsellään aukeava ovi väkisin alkoi mennä kiinni. Oven välissä olisin ollut ellei se samainen nainen olisi nähnyt ja tullut seisomaan siihen kohtaan mistä ovi aukee.

Mun mies sanoi,että voi kyllä minun tulee pysyä tiviisti kotona!! No,kyllä mä pysynkin,ainakin tään päivän...Mä olen nyt niin kipee,että menen kohta maata ja ei niitä vahvoja särkylääkkeitä voi joka päivä syödä

Puuhakasta viikkoa.

Kiittäen:Intsu.