Mun tässä jo pitkän aikaa valmistuneet kässyt ovat olleet pieniä juttuja. Suuriakin on menossa,mutta kestää vielä valmistuminen. Sitäpaitsi lauantaina Lankavan käsityöklubissa iskostui taas monenlaista uutta ideaa päähän:) Lankava on sellainen runsaudensarvi,kun koko ajan sinne tulee esille uudenlaisia töitä ja uusia lankoja. Kun olin seltä poistumassa,niin miniäni esitteli vielä siinä viimehetkellä lankauutuuksia. Sanoin,että voi,voi,kun pääsisin vielä metrin eteenpäin,niin olisin tuulikaapissa pois vaaravyöhykkeeltä:D

 

lapadoo.jpg

Toisen näistä lapasista neuloin kokonaan koulussa taidehistorian luennolla ja toisen kotona Lanka on jotain oikein tosi tosi vanhaa purettua lankaa. Lapasissa ei ole mitään erikoista,kaksi palmikkoraitaa vain edessä.

 

Mustikkarahka.jpg

Nyt kun on niin mustikoita,niin tein yhtenä päivänä työmiehille jälkkäriksi mustikkarahkaa. Tähän laitoin 2prk. maustettua vaniljarahkaa,2prk kermaa vatkattuna vaahdoksi. Sitten vielä reipas puoli litraa mustikoita. Sekoittelin tasaiseksi ja makeutetaan sokerilla tai niinkuin minä makeutusaineella. Tulee hyvää ja maistuu mustikan ihana samettisen pehmeä maku.

 

r%C3%B6nsys.jpg

Nyt olen laittanut kukat minun uusiin mosaiikkiruukuihin. Mikä lie rönsykukka tää on.

 

alku.jpg

Tää on samaa kukkaa,mutta alku vasta. Olen tään katkenneesta oksasta juurruttanut.

 

kaktuksella.jpg

Ensin olin ajatellut toista mosaiikkiruukkua kaktukselle,mutta sitten ajattelin,että noi rönsykukat ovat vähän yhtenäisiä,kun on samankaltainen ruukku. Ja kaktus sai tämmöisen neulontaa matkivan keramiikkaruukun. Toiset vaihtaa multia keväällä ja Intsu sen sijaan koska vain päähän pälkähtää:)

 

puutarhapatsas.jpg

Mieheni oli käynyt ottamassa kuvia puutarhasta illan tullen ,kun pimeys on jo laskeutunut.

 

puutarhalamppu.jpg

Altaan ympäriltä lamppujen valossa.

 

iltakukka.jpg

Kuunlilja kukkivana.

 

pupuluuraa.jpg

Lpopuksi pupu vielä luuraa piilostaan:)

Kiitos käynnistä ja kommenteista! T.Intsu