Meillä on seurakunnassa alkanut taas ihana lähetystyön Käsityöpiiri. Tai tälläkertaa kokoonnuttiin yhden ystävän kodissa. Mä olen pitänyt vähän periaattenani,että siellä pyrin tekemään niitä töitä mitä annan myyjäisiin,enkä omia juttujani. Kevätmyyjäiset ovatkin haasteellisemmat,kun joulumyyjäisissä on helppo saada lämmintä kaupan. Keväällä painopiste siirtyykin leivonnaisiin ja käsityöt ovat oheistuotteita.

 

Mä ryhdyin siellä neulomaan puuvillalangasta lasten kevätpipoa. Nyt se on sitten valmiina. Catania puuvillalangasta tikuttelin 2,5 numeron puikoilla ja pyöröllä. Koko on noin 4-5v tyttöselle pistsipipo Hello Kittyn kera. Catania on puuvillalangoista ehdoton suosikkini. Mä varmaan teen useampia erilaisia.

 

Joulun jälkeen oltiin mieheni kanssa välipäivämarkkinoilla ja ostettiin keittiöön kalusteita. Eikä tosiaankaan mikään heräteostos ,vaan pakon sanelemana. Edellinen ruokapöytäryhmä oli 10v vanha italialainen ja tuolit koko ajan hajoili ja liimailtu moneen kertaan. Samoin pöytäkin niin notkollaan,että sai pelätä sen romahtavan milloin tahansa. Edellisestä viisastuneena ostettiin hyvät kotimaiset Laulumaan kalusteet. Oli hankala löytää,kun haluttiin,että pöydän pinta on vaaleaa pähkinää,niin kuin kaapistojen sokkelitkin. Tuolit sitten tuollaiset kruusatut,sehän sopi minulle.

 

Sitten koska keittiömme on hyvin suuri,niin siellä on aina penkkikin ja siellähän keittiössähän me pääasiallisesti oleillaan. Se ikivanha penkki oli myös uusittava ja samaa sarjaa ruokailuryhmän kanssa löytyi. Tässä yritin ottaa vähän päädystä kuvaa,kun se on myös tuollainen kruusattu.

 

Siinä koko penkki. Siellä on alla hyvä säilytyslaatikko ja se on vielä aivan tyhjä. Eikö sen voisi täyttää,vaikka langoilla:)

No höpinät sikseen,mulla on paljon tekemistä tälle päivälle ja illalla on englannintuntikin!