Ensinnäkin Oikein Hyvää Ja Taivaan Isän Siunaamaa Itsenäisyyspäivää  ihan jokaiselle. Ollaan onnellisia ja kiitollisia, että meillä on vapaa ja näin hyvä maa.

Mä en ole nyt kovin paljoa tehnyt kässyjä ,tai on mulla monenlaista kesken. On joulupukin salaisuuksiakin.

 

el%C3%A4insukat.jpg

Näitä sukkia en ole nyt tehnyt,vaan aikaa sitten ja varmaan täälläkin vilahtanut. Nää vain löytyi "joulusiivoja" tehdessä.

 

harmaat.jpg

Yksi tuommonen myssy jo myytiin myyjäisissä. Voi,lankapussukoita on joka nurkassa.

 

rolla.jpg

Sitten tuohon otsikon arvoitukseen,jota täällä kyselen ja ihmettelen. Varmaan tästä mersusta tää "kuntosali" aloitti toimintansa.. Nyt en kykene enää tälläkään liikkua,tasapainoa ei ole sen vertaa. Kun aikansa kaatuilin ja piti ambulanssia tilata,niin viimein toivat tänne minulle tämän.

nosturi.jpg

Tämä on tämmönen nostolaite. Siihen kuuluu laittaa vielä semmonen liina,jolla mun nostetaan sänkyyn illalla ja aamulla pois ja samoin päikkäreilläkin. Myöskin,jos pitää päästä eri tuoleihn,niin sitten. Pitää vaihtaa välillä tuoleja ,joissa istun,muuten kipeytyy niin selkä.

 

vessaan.jpg

Tällä tuolilla puolestaan pääsen istumaan vessaan asioille.

 

pesuhuoneeseen.jpg

Tämä puolestaan on pesuhuoneessa pesupyörätuolina.

 

py%C3%B6r%C3%A4tuoli.jpg

Sitten vielä tavallinen pyörätuoli,jolla pääsen vähän liikkumaan,mutta se on todellavähän mitä pystyn itse liikkua. Ylensä joku auttaa ja työntää sitä. Semmosta,niin että tosiaankin tuntuu useinkin,että mikä apuvälinekeskus tää talo on! Mä olen surullinen,kun mattoja on pitänyt panna pois. Muuten ei noita monia laitteita pysty käyttää. Takkuuavat mattoihin ja minä kun olen niin matoista tykännyt.No,onhan hyvä,kun on laitteita olemassa,joista saa apua. Ja muutenkin elämässä on niin monia tärkeitä ja mukavia asioita.

 

valot%C3%A4hti.jpg

Kiittäen. T:Intsu