Uutta viikkoa taas aloitellaan. Nähtäväksi jää mitä kaikkea se tuokaan tullessaan. Mä olen täällä niin iloisena,kun sain suuritöisen kanavatyöliinani valmiiksi.

 

kanavaty%C3%B6liina.jpg

Siinä se on koko komeudessaan olohuoneen sohvapöydällä. Mä olen itse tosi tyytyväinen tähän. On ihana tunne,kun kerrankin on mielestään onnistunut ja itsekin niin tykkää.

 

vuoriliina.jpg

Laitoin nurjalle puolen vuorin.

 

olkkarin%20p%C3%B6yd%C3%A4ll%C3%A4.jpg

Siinä se on rekvisiittoineen,vaikka tuntui ettei mattais mitään laittaa sen päälle.

 

omena-kaneli-k%C3%A4%C3%A4ris.jpg

Olen mä vähän leiponutkin,kun mulla oli niitä omenia yhä,joita yritin hyödyntää. Tää on omena-vanilja kääretorttu. Pohjan tein siten,että vatkasin 5 kanamunaa ja 2dl sokeria vaahdoksi. Vaahtoon 0,5dl perunajauhoja,4rkl vehnäjauhoja ja 2tl leivinjauhetta. Seos unnipellille ja paistuneen torttupohjan kumosin sokeroidun leivinpaperin päälle. Jäähtyneeseen pohjaan  sekoitin ensin 1prk maustettua vaniljarahkaa johon sekoitin 2tl kanelia. Sitten tuoretta omenaa raastin päälle. Omppuja saa olle aika paljon ja raastettakin näin ollen runsaasti.Pikkuisen ripottelin vielä sokeria päälle ja käärin rullalle. Illalla sitä kahvin kanssa vähän maistettiin ja kyllä se syötävää oli. Lopputorttu pakastimeen vierasvaraksi.

 

tavallinen%20omenapiiras.jpg

Lopuista omenia tein tavallisen omenatortun.

 

koikku.jpg

Koiruunen lompotteli siinä seassa. Yritin kuvaa,mutta en saanut liikkuvaisesta elukasta muutakuin juomakupilta:)

Kiitos paljon käynnistä ja kommenteista! T.Intsu